שוק נתניה משנה את פניו מהפכת השוק יוצאת לדרך תמונה: עיריית נתניה

כשחושבים על השוק של נתניה, בדרך כלל עולים לראש דימויים של צעקות רוכלים, סחורה צבעונית של פירות, ירקות ותבלינים, וגם מסעדות ביתיות שמגישות אוכל טריפוליטאי אותנטי. אבל בקרוב מאד יהפוך השוק למתחם בילוי קולינרי ותרבותי תוסס. קבלו את שוק נתניה מודל 2015.

השוק של נתניה הוא אחד הסמלים הכי מזוהים עם העיר. כזה שהצליח על אף כל השינויים והקדמה להישאר אותנטי, עם הריחות, הטעמים, הצבעים וצעקות המוכרים שמקפידים להכריז כמה בדיוק עולה כל קילו של סחורה. אבל, פרויקט חדש, שהולך ונרקם ממש בימים אלה, Market Town, מתעתד להפוך את שוק נתניה למקום שמשלב בין שוק פירות וירקות מסורתי למתחם אוכל ובילויים תוסס, כזה שיהפוך את הלילות הרדומים של מרכז העיר למוקד בילוי פופולארי עבור האוכלוסייה הצעירה.

חלק מחזון כולל להצעיר את מרכז העיר

דוכני אוכל, ברים, מסעדות, מופעי רחוב ופעילויות תרבות, הם רק חלק מהאטרקציות שימתינו לבלייני האזור במתחם החדש. "הפרויקט הוא רעיון של קבוצה אחת מבין ארבע קבוצות המנהיגות הצעירה של 'הגג' – מרכז הצעירים של נתניה'", מספר רפי ימין, הממונה על תיק הצעירים ומנהלת פיתוח מרכז העיר בעיריית נתניה.

"הקבוצה עבדה בצורה אסטרטגית, עם חשיבה מעמיקה, בשיתוף עם וועד השוק, העירייה והפיקוח, כשהמטרה שעמדה לנגד עיניה הייתה להצעיר את השוק ולהפוך אותו למקום חי ותוסס, בדומה לשווקים אחרים בארץ, כדוגמת שוק 'מחניודה'. החבר'ה האלה פועלים בגיבוי מלא של ראש העיר, שחלק מהחזון שלה הוא להצעיר את מרכז העיר", מוסיף ימין.

פרויקט מתחם הסטודנטים בשוק

פרויקט ראשון שכבר יצא לדרך ומעיד על מה שבפתח, הוא אישור הקמת מתחם הסטודנטים בשוק נתניה. הפרויקט יכלול כ-90-70 יחידות מגורים וינוהל על ידי חברת ניהול מיועד להשכרה לסטודנטים ולצעירים. בקומת המסחר של המבנה עתידות להתקיים פעילויות תרבות ומוסיקה.

"הגענו למסקנה שמי שדואג הכי טוב לצעירים ולצורכיהם, הם הצעירים עצמם". אומר ימין. "הצעירים של ארגון 'הגג' מקבלים כלים להשפיע על כל העיר, וליצור שינוי שכולם יצאו ממנו מורווחים. זה שינוי שקורה לאט, אבל בטוח. התהליך כבר החל ואני צופה שתוך חודש וחצי מהיום כבר נתחיל לראות אירועים ופעילויות שונות במתחם השוק החדש".