לוגו נתניה החדש מבוטל - מה דעתך? הצבע לסקר!

בעקבות חשד להעתקת זכויות יוצרים עיריית נתניה החליטה לבטל את הלוגו החדש
פוסט שהכה גלים בפייסבוק מציג דמיון רב בין הלוגו החדש של עיריית נתניה לבין הלוגו של חוף cocohut בטבריה, שנוצר לפני כמה שנים. בעקבות כך החליטה העירייה לבטל את הלוגו לאלתר

עיריית נתניה החליטה לבטל את הלוגו החדש שהושק השבוע בעקבות סערה גדולה- פוסט בפייסבוק שהפך לויראלי בתוך מספר דקות, חושף כי הלוגו של העיר זהה כמעט לחלוטין ללוגו של חוף cocohut בטבריה. בפוסט, שפורסם על ידי עמנואל פאל, המנהל את עמוד הפייסבוק ״נתניה שלי״, ניתן לראות כי שני הלוגואים זהים: הלב העומד במרכז הלוגו והשמש המקיפה אותו, כשההבדל היחיד הוא בצבעים השונים המקיפים את הלב.

עיריית נתניה, שהשיקה את הלוגו לצורך שיפור תדמיתה של העיר, טענה כי הלוגו עוצב על ידי דני זילברמן ממשרד WMbranding, אך טלי מולנר, תושבת העיר שהפיצה את הפוסט, לא משתכנעת: ״נתקלתי בפייסבוק בפוסט של עמנואל פאל, והחלטתי לשתף אותו בעמודי הפייסבוק השונים של נתניה, משום שבעיניי חשוב שכמה שיותר אנשים ייחשפו לתרמית. העירייה טענה שהלוגו מסמל את השמש הנתניינית והלב החם של התושבים, ולגלות שמדובר בלוגו ישן של חוף ים זאת סטירת לחי״.

מולנר מאמינה כי ראשת העיר, מרים פיירברג איכר שהכריזה על הלוגו באירוע מרכזי לפתיחת קיץ 2015, לא הייתה מודעת להעתקה: ״אני סומכת עליה שהיא לא ידעה שהלוגו אינו מקורי והיא תדע לטפל בנושא. פיירברג צריכה להודיע כי היא מבטלת את הלוגו ואני ממליצה לה לנקוט בצעדים לפיטור הגרפיקאים שבוודאי הבטיחו לה כי מדובר בלוגו בלעדי, על אף שהלוגו עושה צחוק מהתושבים״.

שי עמר המנהל את חוף cocohut בטבריה מסר בתגובה: ״הופתענו מאוד מהנושא והוא נמצא בבדיקה על ידינו. לפי תוצאות הבדיקה נחליט כיצד לפעול״.

תגובת עיריית נתניה

העירייה השיקה לוגו חדש ביום חמישי האחרון.
אתמול (ג') בשעות הערב, נודע לנו כי נעשה שימוש בלוגו דומה מאוד במקום אחר.
מיד עם היוודע הדבר, זומן המעצב לשיחת בירור בפורום מקצועי בראשות מנכ"ל העירייה.
לאחר הבירור, הוחלט כי העירייה מבטלת את הלוגו ומפסיקה לאלתר את ההתקשרות עם המעצב. כמו כן נבחנות האפשרות המשפטיות בנושא.

{module 892}