בית ספר חיים חפר עתירתם של הורי חיים חפר נדחתה

בית ספר ממלכתי דתי יקום בשנת הלימודים הבאה על שטחו של בית הספר הממלכתי "חיים חפר" בשכונת עיר ימים. 

זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בלוד דחה את עתירתם של הורי חיים חפר, שהתנגדו להקמתו של בית הספר הממ''ד, בשל חשש כי הדבר יפגע בתלמידים הלומדים בו כיום.

"על פי נתוני משרד החינוך, בשטחו של "חיים חפר" נותרו ארבע כיתות ריקות, וגם נותרו ריקים ובלתי מיואשים חדרי ספח וכיתה קטנה בקומה שנייה", קבע בהחלטתו השופט אורן שוורץ. "על פי ממצאי הרשויות לשנת הלימודים הבאה, נרשמו לבית הספר 75 תלמידים חדשים לכיתות א'. בהנחה כי כמות זו של תלמידים תחייב פתיחת שלוש כיתות, עדיין תישאר כיתה קטנה אחת פנויה לחלוטין".

העירייה הבטיחה: מדובר בפתרון זמני בלבד

"במסגרת הדיון המוקדם, הדגישו נציגי העירייה את כוונתם שלא לפגוע בתלמידי חיים חפר", הוסיף בהחלטתו השופט שוורץ ואמר: ד''ר שי פרוכטמן מנהל האגף לחינוך יסודי וחטיבה צעירה בעיריית נתניה, הדגיש כי מדובר בפתרון ארעי, שכן כבר אותר שטח להקמת בית הספר ממ''ד, ואף אושרו תקציבים מתאימים לבנייתו".

במקרה של מחסור בכיתות, תשמר עדיפותם של תלמידי חיים חפר

עוד עלה מפסק הדין, כי במקרה של מחסור בכיתות הלימוד ב"חיים חפר", יוצבו מבנים יבילים בשטח החדש, המיועד להקמתו של בית הספר הממ''ד. בכל מקרה, הודגש כי עדיפותם של תלמידי חיים חפר, תשמר במקרה של מחסור בכיתות הלימוד.

לסיום קבע בית המשפט, "כי אין להשלים עם טענת העותרים כי לפיו יש להדיר אוכלוסייה מסוימת ממוסד חינוכי, שאינו סובל ממצוקת מקום או משאבים, רק לנוכח חשש שמא בעתיד יגרום הדבר חוסר נוחות מסוים".