הציר הכחול המחלוקת סביב פעילות המזרקות בציר הכחול עולה מדרגה הציר הכחול צילום: טלי מולנר

תושבי שכונת עיר ימים חתמו על עצומה להרחבת שעות פעילות המזרקות מחצי שעה שלוש פעמים ביום, לשעה רצופה בבוקר ושעה נוספת בשעות אחר הצהריים. המתנגדים: המזרקות הן מטרד.

המאבק סביב המזרקות בציר הכחול בשכונת עיר ימים, שהתעורר בקיץ שעבר עם פתיחת הציר ונמשך לאורך כל השנה, עדיין רחוק מסיומו.

הפיילוט של העירייה, שנכנס לתוקף לפני כחודשיים, במסגרתו הופעלו המזרקות בציר, שלוש פעמים ביום, למשך חצי שעה בכל פעם ופעם נוספת לרבע שעה – לא הצליח להביא לפתרון המקובל על כל התושבים. השבוע המחלוקת בין התושבים המבקשים להרחיב את שעות פעילות המזרקות מחצי שעה לשעה אחת שלמה, לבין התושבים המתנגדים לכך, הגיעה לשיאים חדשים. 

המזרקות, הן מטרד בלתי נתפס 

"רצף של שעה יביא לציר הכחול כמות אדירה של אנשים, המשמעות היא רעש, לכלוך ומטרד בלתי נסבל", אמר ליאור דניאל, תושב עיר ימים וממתנגדי הרחבת שעות הפעילות של המזרקות. "ברגע שהמזרקות פועלות רק חצי שעה, והפער בין הפעלה להפעלה הינו ארוך יחסית, האנשים לא ממתינים לפעם הבאה ולא פותחים שולחנות פיקניק מתחת לחלונות שלנו".

מבקשים להתחשב בילדי השכונה

"הבלגן שהיה כאן בשנה שעברה לא יחזור על עצמו", אמרה טלי מולנר תושבת השכונה וממובילי המאבק להרחבת שעות הפעילות של המזרקות. "בשנה שעברה, המזרקות פעלו במשך כל היום, ללא פיקוח, ואכן זה יצר המון בעיות. אבל הפעם זה שונה. שעה אחת בבוקר ושעה אחת אחה"צ, לא תשנה שום דבר, והילדים שלנו יוכלו ליהנות". 

עיריית נתניה: לא נשנה את שעות הפעילות של המזרקות

נדמה, ששום פתרון באשר הוא, לא יפתור את המחלוקות בין התושבים המבקשים קצת שקט לעצמם, לבין ההורים הצעירים, שרוצים לראות את ילדיהם נהנים מאטרקציה החינמית בשכונה. בעירייה בכל אופן לא מתכוונים להיכנע לגחמות התושבים ומבהירים – שעות הפעילות של המזרקות לא ישתנו.

אז בינתיים, רק נזכיר, שהמזרקות בציר הכחול פועלות בימי ראשון-חמישי בשעות 10:00-10:30 13:00-13:30 17:00-17:30 19:00-19:15