הפגנה בתל מונד המאבק נגד העלאת הארנונה עולה מדרגה הפגנה 12.9.14 בתל מונד. תמונה באדיבות רון סגל

תושבי תל מונד צפויים להשתתף היום בהפגנה, כנגד כוונתו של ראש המועצה להעלות את מיסי הארנונה בשיעור של 6% לתושבים פרטיים ועד25% לעסקים

לטענת התושבים, מדובר בחוסר צדק משווע, במיוחד לאור ההזנחה המתמשכת של הישוב. 

אין הצדקה להעלאת המסים

"אנחנו חושבים שאין סיבה והצדקה להעלאת הארנונה, היות והשירותים שניתנים לנו כיום אינם מספקים בלשון המעטה", אמר רון סגל, תושב תל מונד. "תחילה ראש המועצה רוני גולן, צריך לתת לתושבים את התמורה בגין הארנונה שאנו משלמים היום ורק אחר כך לדבר על התוספת. הישוב הידרדר בהרבה אספקטים: ניקיון ברחובות, טיפול בשטחים הציבוריים, שהפכו ליבשים ועזובים. גני השעשועים מוזנחים- המתקנים לא טופלו מזה זמן רב, והם נסגרו כדי שהילדים לא יפצעו".

תושבים הפגינו כנגד ראש המועצה ודרשו ממנו להתפטר

ההפגנה המתוכננת למחר, הינה ההפגנה השנייה במספר, שתתקיים במהלך כהונתו של ראש המועצה רוני גולן. ב-12 לספטמבר 2014, מאות תושבי תל מונד הגיעו לבניין המועצה, במחאה על מה שהם כינו "תפקודו הלקוי של רוני גולן, והידרדרות היישוב מבחינת חזותו ובתחום החינוך". המפגינים, חלקם פעיליו של גולן בבחירות האחרונות, הניפו שלטים הדורשים ממנו להתפטר.

תגובתו של רוני גולן, ראש מועצת תל מונד

"הבקשה לצו הארנונה החריגה שהוגשה בשנת 2014 היתה עבור מגורים ועסקים. שרי הפנים והאוצר לא אישורו את הבקשה במלואה אלא העבירו את אישורם רק על חלק מזערי ביותר לעומת הבקשה שהוגשה. בהפרש זה היינו אמורים לממן עוד עובדי קבלן בנושאי הניראות במהלך שנה זו.

בהתאם לכך, ניתן להבין את החשיבות המהותית לאישור צו הארנונה החריגה לשנת התקציב 2016. עם אישור צו הארנונה החדש תהיה אפשרות להגדיל משמעותית את כמות עובדי הניקיון ועובדי הגינון וישופרו לאין ערוך התנאים בגני הילדים ובבתי הספר – כפי שתכננו.
יכולת השליטה שאכן אקיים הבטחתי ואתעל את כל התוספת שתגיע מהגדלה זו - נמצאת בצורה מוחלטת בידי חברי המועצה באישור התקציב הבא"!