רופא שיניים הפיל מזרק לעינה של מטופלת רופא שיניים הפיל מזרק לעינה של מטופלת רופא שיניים הפיל מזרק לעינה של מטופלת

רופא השיניים הפיל מזרק עם חומר רעיל אל תוך עינה של מטופלת – וגרם לה לנכות לכל החיים. תובעת מיליונים מ'מכבידנט'

תביעה שהוגשה על ידי עו"ד דוד פייל מגוללת את סיפרה של אישה נשואה ואם לשלושה שסבלה מכאבי שיניים - עברה טיפול שורש ב'מכבידנט' ובמהלך הטיפול נשמט מידיו של הרופא מזרק המיועד לשטיפת תעלת השורש, ובו חומר רעיל, ישירות אל תוך עינה של המטופלת


הרופא הורה למטופלת ההמומה לשטוף את האזור והמשיך בטיפול כרגיל, אלא שעם סיום הטיפול חשה האישה כאבים חזקים בעינה ופנתה לרופא עיניים, שהפנה אותה בדחיפות לחדר מיון.

כאבים, גירוד וצלקות עמוקות

בחדר המיון אובחן כי האישה סובלת מחתך מהמרכז מטה ולעומק בעין ומקיפול השכבה הפנימית ביותר של הקרנית. מעבר לכך, האישה סובלת מצלקת שנותרה בעינה. 

העין נחבשה והאישה קיבלה טיפול אנטיביוטי. מאז נכנסה ויצאה בתדירות גבוהה מבית החולים ומרופאי עיניים שונים, בהם גם מומחה עיניים פרטי וזאת בעקבות כאבים, גירוי וגרד בעינה שסרבו להרפות.
הרופאים המשיכו לתת לאישה טיפול אנטיביוטי והוראות למנוחה ולהמנעות ממקומות הומים, עד שנאמר לה כי טיפול ממושך בסטרואידים עלול להחמיר את מצבה, והיא הונחתה להשתמש בו רק במקרים בהם הכאב בלתי נסבל.
בשאר הזמן הונחתה להשתמש בתחליפי דמעות, שלטענתה, לא מסייעים לה. בסופו של דבר אף נאמר לה כי מצב עינה כרוני, וכי היא תסבול ממנו לשארית חייה.
כיום ממשיכה האישה לסבול מצלקת עמוקה בעינה, כאבים, אדמומיות, גירוי וגרד בעינה, ואף מראייה מטושטשת בעין הימנית. היא מתקשה לנהוג בלילה ולכן הוצאות הניידות שלה התייקרו מאד. היא ספגה הפסדי שכר ופנסיה, כושר ההשתכרות שלה נפגע, והיא סובלת מכאבים כרוניים.

תביעה כנגד "מכבידנט"

הפינה המשפטית - רופא שיניים הפיל מזרק לעינה של מטופלת
האישה פנתה לעו"ד דוד פייל, שהגיש בשמה תביעה לפיצויים נגד מכבידנט, על סך 2.5 מיליון שקלים. 
"הנתבעת ('מכבידנט') שלחה את התובעת לביתה, מבלי לדווח לה על ההשלכות שעשויות להופיע בעקבות האירוע ומבלי להפנותה לבדיקה רפואית דחופה ובכך סיכנה את ראייתה של התובעת", טוענת עו"ד עדי אברג'יל ברוורמן ממשרד עורכי הדין פייל ושות' בתביעה אותה הגישה. "במעשיה ובמחדליה, גרמה מכבידנט לתובעת לכאב ולסבל, להוצאות רפואיות, לאובדן השתכרות, לנזק לצמיתות בעינה ולפגיעה קשה באיכות חייה".
מעבר לכך, נמסר לאישה כי הטיפול ארוך הטווח שקיבלה בסטרואידים, תרם לפגיעה במצבה ועלול להחמירו בעתיד. בבדיקותיה האחרונות, הועלה חשד כי היא סובלת ממחלה דלקתית של העין, שיכולה להיגרם, בין היתר, כתוצאה מטרואמה בעין.

התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב. טרם הוגש כתב הגנה.