בית משפט תביעה: צעירה גנבה זרע תביעה | אילוסטרציה: fotolia

גבר תובע נזקים במיליון שקלים, טוען בתביעה: הצעירה טמנה לי פח באתר הכרויות וגנבה את זרעי

גבר בשנות השישים לחייו, מבוסס ועתיר נכסים, הכיר אישה בסוף שנות השלושים לחייה. הם יצאו יחד למעלה מחודש וטסו יחדיו לחופשה בחו"ל לנסיעת עסקים ובילוי. 

לדברי עו"ד אבי גפן המייצג את הגבר, במשך כל אותו זמן הבהיר הגבר לאישה כי הוא אינו מעוניין בילד ממנה, מאחר ויש לו נכדים. האישה, חזרה שוב ושוב בפניו על כך שהיא לוקחת גלולות, ואינה רוצה ילדים, מאחר והיא עצמאית וקרייריסטית, ולכן אין סיכוי כי תכנס להריון.
במהלך החופשה נקלעו השניים לסכסוך ומשהגיעו ארצה ניסה הגבר לנתק את הקשר עם האישה, אלא שבאותו מעמד, גילתה לו האישה כי נכנסה להריון ממנו.
בתחילה לא האמין הגבר, אולם לתדהמתו, האישה אכן נכנסה להיריון וכעבור 9 חודשים נולד לשניים בן.

אולץ לשלם 5000 ש"ח לחודש

הגבר התכחש תחילה לילד, אולם בדיקת רקמות הוכיחה כי הוא האב, והוא חויב לשלם על ידי בית המשפט למשפחה מזונות בסך 5,000 שקלים בחודש, לאור עושרו ונכסיו.
בצר לו, פנה הגבר לעו"ד אבי גפן, אשר הגיש תביעת נזיקין נגד האישה, בה הוא דורש מבית המשפט שישית על האישה תשלום פיצויים של מיליון ש"ח, הכוללים הוצאות גידול ומזונות אותם נדרש הגבר לשלם לאורך חיי הילד, וכן פיצוי על עוגמת הנפש אותה חווה כתוצאת מתרמית האישה.
לדברי עו"ד גפן, על האישה לפצות את הגבר מאחר ונקטה נגדו שורה של עבירות הכוללות הפרת עוולת הרשלנות, הפרת עוולת ההטעיה, והפרת חובת תום הלב.

במטרה לבסס עוולת תרמית יש להוכיח 5 יסודות מצטברים, ע"פ עו"ד גפן 

הפינה המשפטית - תביעה: צעירה גנבה זרע
הראשון: היצג כוזב של עובדה. הנתבעת הציגה מצג שווא כלפי התובע, לפיו היא משתמשת בגלולות כאמצעי מניעה באופן קבוע  

השני: היעדר אמונה באמיתות המצג מצד המציג, גם אם מתוך קלות ראש. הנתבעת הטעתה במכוון ובמזיד את התובע, ולא עשתה זאת כלל בקלות ראש.
השלישי: כוונה שהתובע יוטעה על ידי המצג, ויפעל בהסתמך עליו. האישה הסתמכה על כך שהתובע יאמין לה כי נוטלת אמצעי מניעה ואין לה רצון וכוונה להביא ילדים לעולם ובשל כך יקיים עמה יחסי מין ללא אמצעי מניעה נוספים. 
הרביעי: התובע הוטעה ופעל על סמך המצג. הגבר האמין לאישה, התפתה לקיים עימה יחסי מין לא מוגנים מתוך ידיעה כי היא משתמשת באמצעי מניעה, וזאת בשל מצג השווא שהציגה האישה וחזרה עליו שוב ושוב.
החמישי: התובע סבל נזק ממוני עקב פעולתו על סמך המצג. הגבר סובל מנזקים כלכליים כבדים, לאחר שנפסקו לו מזונות מצטברים שיגיעו למיליון שקלים. כמו כן, חווה הגבר עוגמת נפש רבה, דימויו העצמי נפגע, ואמונתו ברצונו הטוב של הזולת נפגעה ללא הכר.
התביעה נדונה בימים אלה בבית המשפט למשפחה. טרם הוגש כתב הגנה.