תקדים: הבתים ללא היתר לא ייהרסו בית משפט השלום בנתניה | אתר הממשלה

שופטת בית המשפט השלום בנתניה, החליטה לקבל את טענותיו של עוה"ד ד"ר ניסן שריפי, ולדחות את דרישת הפרקליטות להרוס עשרות בתים בקלנסווה, אשר לטענת המדינה נבנו ללא היתר

סגנית נשיא בית המשפט השלום בנתניה, השופטת טל אוסטפלד נאוי, החליטה אמש (חמישי), לקבל את טענותיו של עוה"ד ד"ר ניסן שריפי, ולדחות את דרישת הפרקליטות להרוס עשרות בתים בקלנסווה, אשר לטענת המדינה נבנו ללא היתר, ומצויים במקרקעין הנדרשים להקמת קו החשמל הלאומי.
לפני כשנה כבר החליט בית המשפט השלום בנתניה כי אין להרוס את המבנים, אך המדינה ערערה על פסיקה זו, ובית המשפט המחוזי קבע כי על בית המשפט השלום להתייחס ולפרט בדבר תוקפה של התכנית החלה על המקרקעין.

סגנית הנשיא קיבלה את טענותיו של ד"ר שריפי, וקבעה כי מדובר ב"שיהוי ניכר" בהפעלת סמכות המדינה לדרוש הוצאת צווי הריסה, שכן השיהוי הממושך בו נקטה המדינה בפעולותיה להוצאת צווי הריסה "מהווה פגיעה ממשית ומוחשית בהגנתם של בעלי הבתים המיועדים להריסה". כמו כן, קבע ביהמ"ש, כי המתנגדים להוצאת הצווים טענו טענות כבדות משקל כנגד הוצאת צווי הריסה, ובין השאר- לא הוצגו חלופות להוצאת צווי ההריסה, וקיבלה בכך את טיעונו של ד"ר שריפי שבתל-אביב נמנעה המדינה מהוצאת צווי הריסה לצורך ביצוע קו החשמל, ונקטה בדרך של הטמנת הקו מתחת לקרקע, ובכך קופחו תושבי קלנסווה. עוד קבע בית המשפט כי לא הוכח קיומו של אינטרס ציבורי בהוצאת צווי ההריסה, ולפיכך, כאמור, דחה בית המשפט אמש את דרישת המדינה להוצאת צווי הריסה לעשרות בתים בקלנסווה.