תאונה עם אופניים חשמליים - הזכויות מהגורמים השונים צילום | ארכיון 

כיום ישנו ציבור רחב הרוכב על אופניים חשמליים וקורקינטים ומשתמש בהם לצורכי עבודה כמו כשליחים או להגיע ולחזור ממקום העבודה, לצורך סידורים אישיים, בנוסף ילדים משתמשים בהם לצורכי הנאה וכדי להגיע לחברים שלהם כתחליף הסעה של ההורים שלא יכולים או שימוש בתחבורה ציבורית. הסיבות לשימוש בכלים האלו מובנות וגם טובות, אולם צריך לדעת גם להיזהר בשימוש בכלים האלו. ההגנה שיש לרוכב אופניים או קורקינט היא מינימלית

וכן הם גם נמצאים בבעיה שכן מצד אחד אין להם מספיק שבילים לנסוע עליהם בערים והם עשויים לפגוע או להיפגע מהעוברים והשבים ומצד שני אם ייסעו בכבישים הם חשופים לסיכוני הדרך כמו בורות, שקעים, שמנים וכן לפגיעה מרכבים שאינם רואים אותם.
במידה ורוכב אופניים חשמליים נפגע עליו לגשת לקבל טיפול רפואי גם אם מדובר בפגיעה קלה ולדווח על קרות התאונה, אם מדובר בפגיעה בגין מפגע ברחוב או בכביש לדווח לעירייה, אם מדובר בתאונת דרכים לדווח גם למשטרה על התאונה, כמו כן עדיף להזמין אמבולנס למקום התאונה שיפנה שכן הוא מעבר לטיפול הרפואי הנחוץ גם מציין היכן אירעה התאונה.
אם התאונה אירעה בדרך או בחזרה או בזמן העבודה התאונה עשויה להיות מוכרת כתאונת עבודה, על ידי המוסד לביטוח לאומי והנפגע יקבל תשלום דמי פגיעה בעבור הימים שבהם אינו יכול לעבוד כמו כן במידה וסבור הנפגע כי נותרה לו נכות יכול להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות לביטוח הלאומי ענף נפגעי עבודה והוא עשוי לקבל פיצוי או קצבה וזאת בהתאם לנכות שנקבעה לו.
ככל והתאונה אירעה עקב מפגע כמו חוסר באבנים משתלבות או כביש עם מהמורות שגרמו לפגיעה עשוי לקבל הנפגע פיצוי מהעירייה על רשלנותה.
בנוסף, קיימים ביטוחים כמו תאונות אישיות ואובדן כושר עבודה שצריך לבחון אותם בהתאם לנזק שנגרם לנפגע
לגבי ילדים קיים להם ביטוח תאונות אישיות תלמידים, אשר מכסה אותם בגין תאונה 24 שעות, 7 ימים בשבוע ,למעט תאונות שמופיעות בסייגים אצלם ויש לבחון במידה ואירעה תאונה אם ניתן להפעיל את הכיסוי הביטוחי.
במידה והתאונה אירעה במסגרת שאינה תאונת עבודה או תאונת דרכים ייתכן זכאי לדמי תאונה שחלק מהתנאים הם שהנפגע צריך להיות מגיל 18 ועד גיל פרישה והנפגע אינו זכאי לתשלום אובדן כושר עבודה מגוף כלשהו.
כל זה על קצה המזלג ומומלץ להיוועץ בעורך דין העוסק בתחום כדי לממש את מלוא הזכויות המגיעות בגין התאונה.
המידע אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.

הפינה המשפטית - תאונה עם אופניים חשמליים - הזכויות מהגורמים השונים

עורך דין יובל וסרברגר בר בעל משרד העוסק בנזקי גוף 

המידע אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.