תביעה: ילד אוטיסט הותקף מינית בבי"ס בנתניה אילוסטרציה | adobe

הורי ילד אוטיסט שהותקף מינית בבית ספר בנתניה תובעים פיצוי עקב רשלנות חמורה.  כעולה מכתב התביעה "הוריד את מכנסיו של בנם, הצמיד אותו לקיר במסדרון חשוך, נצמד אליו בכוח והכניס קוביות לתוך תחתוניו.."

בנוסף, בתביעה שהגישו ההורים, תובעים ההורים גם פיצוי בגין אירוע שארע לילד האוטיסט בבית הספר אליו הועבר לאחר אירוע התקיפה המינית.
הוריו של ילד אוטיסט בתפקוד בינוני, הגישו לאחרונה, באמצעות עו"ד ליטל ביבר חייקין, כתב תביעה המגולל סיפור מזעזע.
בכתב התביעה נטען שבשל מחדל חמור, הילד עבר תקיפה מינית בין כותלי בית ספר לחינוך מיוחד בנתניה, ונגרמו לו נזקים נפשיים קשים בלתי הפיכים. בעקבות האירוע הטראומתי, חווה הילד התקפי חרדה וזעם והועבר לבית הספר אחר בשרון, אך שם במקום להתחשב במצבו, הוא הושעה שוב ושוב והמנהלת אף  הזמינה לילד משטרה לבית הספר. בימים אלה תובעת המשפחה, בין היתר, את שני בתי הספר, את העיריות שתחת אחריותן הם מנוהלים, ואת משרד החינוך המפקח על בתי הספר.

על פי התביעה, באחד הימים של אפריל 2019, חזר הילד לביתו מבית הספר בנתניה, כשהוא בוכה ומבוהל מאוד. לאחר שהוריו לחצו עליו, טען הילד כי שלושה ילדים הורידו את מכנסיו והרביצו לו. בדיעבד התברר, כי הילד פחד לספר את מה שבאמת ארע לו והמציא סיפור כיסוי.
ההורים יצרו קשר עם מחנכת הכיתה, שהכחישה כי אירוע כזה ארע בכיתתה, אולם אישרה בפניהם, כי הסייעת, שהייתה אמורה להיות צמודה לבנם כמתחייב, לא הגיעה באותו היום לעבודה.

ביום שלמחרת האירוע, סירב הילד ללכת לבית הספר, ונאות לעשות זאת רק לאחר שכנועים מצד הוריו. כאשר הגיע הילד לשערי בית הספר, הוא החל לבכות ולצרוח. לאחר התערבותה של פסיכולוגית בית הספר, הסכים הילד לספר את אשר אירע לו יום קודם לכן.
על פי התביעה, מנהלת בית הספר זימנה את ההורים לפגישה דחופה, ובה בישרה להם כי בדיקתה העלתה כי תלמיד כיתה גבוהה בבית הספר, הוריד את מכנסיו של בנם, הצמיד אותו לקיר במסדרון חשוך, נצמד אליו בכוח והכניס קוביות לתוך תחתוניו, מישש ונגע באיבר מינו ועכוזו. לאחר שסיים את מעשיו, איים התלמיד התוקף על בנם, כי אם יספר על כך למישהו, הוא יעשה לו זאת שוב.
לדברי עו"ד ביבר חייקין, ההורים המזועזעים ביקשו לדעת, מדוע לא עודכנו בכך שהסייעת לא הגיעה באותו היום לעבודה, וכיצד נוצר מצב בו בנם והתלמיד התוקף מסתובבים חופשי בשטח בית הספר ללא כל השגחה כמתחייב. חרף האירוע הקשה, המשיך התלמיד התוקף להסתובב בשטח בית הספר בחופשיות וללא השגחה.
ההורים הגישו תלונה במשטרה נגד התלמיד התוקף. חרף טיפול רגשי מעובדת סוציאלית, מצבו של הילד התדרדר בצורה משמעותית. חודשיים לפני תום שנת הלימודים עזב הילד את בית הספר, שהה חודשיים נוספים בביתו, ולאחר החופש הגדול, שובץ לבית ספר אחר בשרון.
בתחילת שנת הלימודים עדכנו הורי הילד את הצוות החינוכי בדבר התקיפה המינית אותה עבר בנם, ואשר בעקבותיה החל סובל מהתקפי חרדה קשים המלווים בהתקפי זעם.
על פי התביעה, כבר בימים הראשונים בבית הספר, חווה הילד התקפי חרדה וזעם, אך המנהלת, בתגובה, החליטה להשעותו מבית הספר מספר פעמים, ולבסוף, אף הזמינה משטרה על מנת לטפל בו.
ההורים, שהוזעקו לבית הספר, הזדעזעו לגלות במקום ניידת משטרה, וכי בנם מסתובב בשטח בית הספר, כשהוא מזיע וצועק בבהלה "משטרה, משטרה", כששאר תלמידי בית הספר צופים בו דרך החלונות וצוחקים.

בתביעה טוענת עו"ד ביבר חייקין, כי בעקבות התקרית עם המשטרה, מצבו של הילד התדרדר לחלוטין. לדבריה, הילד חווה מצוקה נפשית קשה, שכללה חרדות, דיכאון ומחשבות אובדניות, החל נוטל תרופות פסיכיאטריות, ואף נשקלה האפשרות לאשפזו בבית חולים פסיכיאטרי, אולם הוריו סירבו לכך.

על פי התביעה, שני המקרים נגרמו עקב רשלנות ומחדלים חמורים ביותר של בתי הספר, העיריות, המועצה האזורית ומשרד החינוך.
בתביעה דורשים ההורים פיצויים של מאות אלפי שקלים בגין הנזקים הנפשיים הקשים שנגרמו לבנם, לטענתם, כתוצאה ממחדלי הנתבעות.
התביעה הוגשה לאחרונה לבית משפט השלום ברמלה. טרם הוגשו כתבי הגנה.