הכנסת ספר תורה על שם נתן פיטוסי ז"ל אביו של נתן פיטוסי ז"ל

בטקס מרגש, הוכנס השבוע ספר תורה על שמו של בוגר בית הספר, החייל נתן פיטוסי ז"ל שנהרג מירי חברו בסמוך לטול כרם. בטקס נכחו חברי הנהלת בית הספר תמר אריאל שפירא, הקהילה הצרפתית בנתניה ועיריית נתניה

ספר התורה הוכנס לבית הכנסת של בית החינוך שבמסגרת שיפוצי הקיץ שעשתה העיריה, שופץ וחודש. בעיצומן של העבודות נודעה נפילתו של בוגר ביה"ס, נתן פיטוסי, ובחשיבה משותפת עם הקהילה הצרפתית בנתניה אודות אופי ההנצחה הראוי לנתן הוחלט על הכנסת ספר תורה לעילוי נשמת נתן, אותו תרמה הקהילה.

חיה רובינשטיין, מנכ"לית בית הספר: "ערב יום הכיפורים נראה בעינינו יום ראוי לחנוכת בית הכנסת ולהכנסת ספר התורה, אותו הכניס להיכל יוסף פיטוסי, אביו של נתן".
את הטכס כיבדו בנוכחותם רב העיר, הרב קלמן בר, ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, יו"ר המועצה הדתית, תרצה גרינפלד, סגניתה של ראש העיר, עו"ד שירי חגואל סיידון ויו"ר דירקטוריון ח.לת., חבר המועצה אבי סלמה.
פיירברג התייחסה בדבריה למשפחתו של נתן ז"ל שעלתה מצרפת לפני כשבע שנים מטעמי ציונות ואהבת הארץ ואך טבעי שכאשר התגייס נתן לצבא, התגייס ליחידה קרבית, בה ראה התגשמות חלום.
"בבית הכנסת מתפללים מידי יום כ – 500 תלמידים בשני מנייני שחרית ובמניין של תפילת מנחה ואין הנצחה טובה יותר מהכנסת ספר תורה על שמו לבית הכנסת".