כל גרוש או גרושה נתקלו בהתייחסות בעייתית של החברה  כל גרוש או גרושה נתקלו בהתייחסות בעייתית של החברה כל גרוש או גרושה נתקלו בהתייחסות בעייתית של החברה | אילוסטרציה: fotolia

לצערי, פעמים רבות החברה מעבירה לנו, הגרושים והגרושות, מסר: תסבלו. העזתם לפרק משפחה? כעת תטפלו בילדיכם ותסיימו את חייכם במרירות ועצב. תתעסקו בלעבוד קשה כדי לא לקרוס תחת הנטל הכלכלי, ותסתפקו בכך.

עדן קהלני כותב בסדרת בלוגים על גרושים וגרושות 

העניין הוא שלא משנה מהי הסיבה לגירושין, מוצדקת או לא מוצדקת, אנו גם ככה מרגישים נורא. רגשי האשמה רודפים אותנו (בייחוד כשיש ילדים בתמונה), והתהיות והמחשבות אינם מרפים ולו לרגע. אנו נאלצים להתמודד עם מציאות חדשה שלא הכרנו, וההתרגלות אליה היא קשה ומאתגרת.
ובדיוק בגלל הסיבה הזאת, אנו חייבים לצאת לבלות מידי פעם. תבינו- אם לא נדאג למלא את המצברים של עצמינו, לא יהיה לנו מאיפה לתת ליקרים לנו מכל. זה לא פשע לארגן בייביסיטר לשעתיים- שלוש, ולצאת לשתות בירה עם חברים, לראות סרט בקולנוע, או ללכת לים עם חברה טובה. אנו חוזרים ממוקדים יותר, רגועים יותר ועם כוחות מחודשים.
כעת תדמיינו לכם שיצאתם לפאב נחמד, ומישהי או מישהו ממש מוצא/ת חן בעיניכם. אם דיברתי מקודם על הקושי לבלות, הקושי להכיר בן/בת זוג חדשה הוא דבר קשה ומפחיד פי כמה. אני זוכר מקרה אחד שיצאתי לבלות, וניגשה אלי בחורה חמודה ושאלה אותי לשמי. מרוב הלחץ עניתי לה "אני גרוש פלוס שתיים".

הקטע של דייטים לאחר גירושין הוא דבר מורכב

כששואלים אותי מתי הזמן הנכון להתחיל לצאת לדייטים אחרי גירושין, אני תמיד עונה שזה דבר מאוד אינדיווידואלי, אך למרות זאת, בשלושת החודשים הראשונים לגירושין, זה לא בא בחשבון.
לפרק משפחה זה לא דבר של מה בכך. הן מבחינה רגשית ונפשית, והן מבחינה פיזית וטכנית. אחרי הגירושין יש בור מאוד עמוק, שבוער לנו לרוץ למלא אותו. העניין הוא שלא צריך למלא אותו בדייטים וזוגיות חדשה, מהסיבה המאוד פשוטה, שזוגיות כזאת לא תעבוד. מי שיכול למלא את החלל הריק זה רק אתם. תלמדו להכיר את עצמיכם מחדש, תלמדו ליהנות מהלבד והשקט, תעכלו את מה שקרה, תבכו, תצחקו, תשלימו, תתקדמו, תפרחו. רק כשתהיו במקום שאתם מסוגלים להכיל את עצמכם לבד, תוכלו להתחיל לצאת לדייטים ולהכיל קשר זוגי חדש עם סיכויי הצלחה גבוהים.

כמה טיפים לאלה שמתחילים לצאת לדייטים עם בני זוג פוטנציאליים

1. תתנערו מהמשקעים. כשאתם יוצאים לדייטים, תשאירו את הפחדים והחששות בבית. תנו לאדם שיושב מולכם את הצ'אנס להוכיח שהוא ראוי.
2. תקבעו דייטים רק עם אנשים ראויים. זה לא קטע של סנוביות. אנחנו נמצאים במקום בחיינו בו אין לנו את היכולת להתאכזב יותר מידי, ולבזבז אנרגיות על קשרים שמלכתחילה אין להם סיכוי.
3. תניחו את הקלפים על השולחן. אני נוהג לספר קודם כל את העובדה שאני גרוש פלוס שתיים. אינני רואה טעם לפתח מערכת יחסים כשהבחורה אשר יושבת מולי לא יודעת את החלק הכי חשוב בחיי.
4. תנמיכו ציפיות. אל תגיעו לדייט עם ציפיות שאתם הולכים לפגוש את בן/בת הזוג העתידי שלכם. תגיעו במטרה להעביר ערב מהנה עם אדם נחמד. כך שגם אם לא ייצא מזה כלום, לא תתאכזבו ותתייאשו.
5. תיהנו, רבותיי, תיהנו! החיזורים, הריגושים, השיחות, וההתאהבויות.

קיבלנו את האפשרות להתאהב שוב מחדש. להתאהב עם פרפרים בבטן ולחצים נעימים בחזה. יש יותר כיף מזה?

"יש בי אהבה והיא תנצח" שר אריק איינשטיין הגדול. לכולנו יש אהבה לתת, לא משנה כמה פגעו בנו. העבודה הקשה היא להבין שהיא קיימת, ולממש אותה במילים, מעשים ותשוקה. רק כך ננצח.

דעה אישית - כל גרוש או גרושה נתקלו בהתייחסות בעייתית של החברה

 

על הכותב: עדן קהלני, גרוש ואב לשתי בנות, עוסק בהוראת חינוך מיוחד ונוער בסיכון ומוביל פרויקטים חברתיים 

בלוגים נוספים של עדן קהלני:

ג'וליה, עיוורת וזקוקה לאנשים עם שמחת חיים שיארחו לה חברה

אומרים שתקשורת נכונה זה הסוד לחיי נישואים מוצלחים ומאושרים

עדן קהלני בבלוג אישי: על גירושין וילדים 

עדן קהלני בבלוג אישי: גירושין זה סיפור עצוב

מה עם להתנצל בפני עצמכם?

ראש השנה, אז והיום

רוב חיי הייתי אדם שמן

מסיבות סוף שנה- עד היכן?

עד מתי נהיה חשוכים?

חופשה משמעותית או סיוט מתמשך?