איך כותבים מסמך פרופיל חברה תמונה: freepik

תכלס', מי כמוכם יודע - עד כמה העסק שלכם ייחודי מסוגו, ויכול לתת מענה רחב לסקטורים מגוונים ולציבור שיכול להנות משירותי העסק שלכם, וגם על הדרך להגדיל את חשבון הבנק העסקי

אם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם לא יודעים על כך, הידיעה הבלעדית הזו לא יכולה להפוך לכסף מזומן... אז איך גורמים ללקוחות לדבר עליכם בעיניים בורקות, להבין את היתרונות הייחודיים שרק אתם יכולים לתת לעולם, ולבחור דווקא בכם פעם אחר פעם? כל התשובות טמונות בפרופיל חברה שלכם.

מה זה פרופיל חברה?

פרופיל חברה, הוא מסמך פורמלי ייעודי, אותו אתם מציגים לפני הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, על מנת שהם ילמדו על העסק שלכם, ויקבלו תמונת מבט רחבה, על השירותים שאתם מעניקים, היתרונות שלכם, פריסת השירות, הלקוחות להם כבר הענקתם שירות, וכל מידע רלוונטי אשר יאפשר להם להבין מי אתם, ואיך אתם יכולים להועיל להם באופן אישי.
"אם המסמך רשמי..." אתם בוודאי רוצים לשאול, "אז איך הוא יגרום ללקוח לבחור דווקא בנו?" שאלה חכמה, עם תשובה חכמה עוד יותר. מסמך פרופיל חברה, הוא לכאורה אובייקטיבי ונטול יומרות והכוונה, אך לאורך כל המסמך, מוטמעים מסרים שיווקיים, עוצמתיים אך סמויים – שעושים בשבילכם את העבודה, וגורמים בסופו של דבר ללקוח, לבחור דווקא בכם.
משום שפרופיל חברה הוא אחד המסמכים הפורמליים, שכל חברה שמכבדת את עצמה מחזיקה, ולכאורה אין בו אקט שיווקי או אסטרטגי - דווקא לכן, קל יותר להטמיע בו מערכים שיווקיים חכמים, כיוון שהלקוחות שקוראים את פרופיל החברה, נטולי מחסומי הגנה ומסננים אנטי שיווקיים. מה שגורם למסרים השיווקיים החכמים, לעבור בצורה ישירה ולהתקבל כמות שהם על ידי הקורא.
בנוסף, חשוב לזכור כי עצם הקיום של פרופיל חברה, תורם לתדמית שלכם כחברה, כיוון שחברה שיש לה פרופיל חברה, מתקבלת על ידי הציבור כחברה יציבת ומוכרת שניתן לסמוך עליה, וכך 'על הדרך' אתם מקבלים בונוס תדמיתי נוסף, שכמובן תורם גם למערך השיווק שלכם.

כתיבת פרופיל חברה

אז הבנו כבר מה זה פרופיל חברה, וכיצד הוא הכרחי עד קריטי לעסק, הארגון או החברה שלכם. אבל, משלב התאוריה לשלב המעשה... איך כותבים פרופיל חברה? ועל מה יש להקפיד בעת כתיבת פרופיל חברה, על מנת שהוא ישיג את מטרתו ויגרום ללקוחות לבחור דווקא בכם?
חשוב להבין, שבשונה ממסמכים שיווקיים מגוונים, כמו: פוסטים, מאמרים תדמיתיים ומודעות – פרופיל חברה ייכתב בדרך כלל בתבני סדורה מראש, אשר מכילה בתוכה את המרכיבים הבאים:
1. אודות – חלק האודות יכלול את כל מה שקשור להקמת החברה שלכם: מי אתם, מה אתם, למה הקמתם את החברה, מה מתנהל מאחורי הקלעים של החברה, ואיך הפכתם למי שאתם כיום. בחלק האודות נוכל גם לתמצת את סיפור ההקמה המרגש (אם הוא קיים כמובן...) ואפילו לתת דגש למאפיינים משניים שפחות נתייחס אליהם במהלך פרופיל החברה עצמו.
2. חזון החברה – לאן אתם שואפים לצמוח כחברה? מהי עקומת הגדילה שלכם, ומה אתם מכנים כ'הצלחה'? נכון. את הלקוחות שלכם לא באמת מעניין לדעת מה ה'חזון' שלכם ואיך אתם פועלים כדי להגשים אותו, אבל על ידו, הם מקבלים תמונת מצב ערכית עליכם, ואפילו פן שיתופי שהופך אותם למזדהים ומחוברים יותר.
3. שירותים – אז אילו שירותים החברה שלכם מציעה? במקטע זה יפורטו כלל השירותים, מהחשוב ביותר ועד למינורי. כל שירות יכלול כותרת מכילה וקטע תמציתי שיסביר על מהות השירות, והאופן בו הוא מסייע ללקוח. למרות שהשירותים מוצגים בצורה אובייקטיבית, וליתרונות מקום בפני עצמו, כבר בפירוט השירותים יוטמעו מסרים חיוביים בצורה חכמה, כדי שהלקוח יוכל להגיד בסיום הקריאה ש'זה – זה!'
4. יתרונות - כמוכם יש הרבה, אז... למה לבחור דווקא בכם? על השאלה הזו אתם צריכים לענות בפרופיל החברה. כדי שהיתרונות אכן ישיגו את מטרתן ולא להפך, על היתרונות להיות מנוסחים באובייקטיביות, בצורה תמציתית, תוך שהם מציגים נתונים קונקרטיים שמהווים אסמכתא תומכת ליתרונות המוצגים.
5. מבין לקוחותינו – כאן אתם לכאורה 'רק' מציגים לאלה לקוחות כבר הענקתם שירות. אך בפועל, קטגוריה זו תורמת לתדמית שלכם, כיוון שכל חברה איתה כבר ביצעתם שיתוף פעולה, היא עוד הוכחה חיה לכך ששווה לעבוד אתכם.
6. המלצות – מממ.... נחמד מאד כל מה שאתם מספרים על עצמכם שם בפרופיל החברה, אבל תכלס', מה הלקוחות שלכם אומרים עליכם? זה המקום בו אתם מפנים את הבמה ללקוחות שנהנו מכם, ועושים בשבילכם את העבודה, על ידי המלצות איכותיות.
7. יצירת קשר – אם הלקוח הגיע עד כאן, אין ספק שהוא השתכנע כי אתם החברה המומלצת עבורו. נצלו את המומנטום, ואפשרו לו ליצור אתכם קשר כאן ועכשיו.

מוזמנים להציץ בפרופיל חברה לדוגמא, שיאפשר לכם לראות כיצד אמור להיראות המבנה הסופי של פרופיל חברה.

לסיכום מסמך פרופיל חברה, הוא מסמך חובה עבור כל חברה שמעוניינת להשיג מיתוג, הכרה, וכמובן – לקוחות.