כל מה שצריך לדעת על הרחקת יונים תמונה: freepik

אם יש יונים אשר מגיעות באופן קבוע לביתכם, אתם בוודאי יודעים כי לא קל להיפטר מהן באופן עצמאי. יונים אשר החליטו לקנן במסתור הכביסה שלכם, במרפסת שלכם או בחלונות הבית שלכם, ישוב שוב ושוב לאותו המקום

אין ספק כי היונים מהוות מטרד של ממש. מעבר לעובדה שהן יוצרות לא מעט לכלוך ורעש מעצם הימצאותן במקום, הן מביאות עימן גם חיידקים שונים ומזיקים, אשר יכולים לפגוע בבריאות של כל אדם שמתגורר בבית. על כן, אין ספק שכאשר יש יונים שמגיעות לסביבת ביתכם באופן תדיר, עליכם לפנות לאיש המקצוע הטוב ביותר בתחום הרחקת יונים. איש מקצוע מעין זה יציע לכם אפשרויות שונות לצורך הרחקת היונים וכן ימליץ לכם על השיטה היעילה והטובה ביותר בהתאם לתנאים הנתונים בשטח.

איזה שיטות מוצעות כיום לצורך הרחקת יונים?

כיום ישנן מגוון שיטות שונות הרלוונטיות עבור הרחקת יונים. בין השיטות שונות ניתן למצוא:
רשתות להרחקת יונים
מדובר על אחת השיטות היעילות ביותר עבור הרחקת יונים. התקנת הרשתות המדוברת למעשה מונעת מיונים להיכנס לחללים שונים לרבות: מסתורי כביסה, גגות בניינים, מרפסת שמש ועוד. כמובן שכיום ניתן למצוא סוגים שונים של רשתות אשר נבדלות זו מזו הן בנראות שלהן, בן בחוזק שלהן וכמובן במחיר שלהן. בין הרשתות השונות ניתן למצוא: רשת מונופיל שהיא רשת העשויה מניילון. מדובר על רשת עמידה מאוד בפני פגעי מזג האוויר וכן בפני מזיקים שונים. מעבר לכך ניתן למצוא רשת פוליאתילן שגם היא רשת חזקה ועמידה, אך בניגוד לרשתות אחרות היא פחות אסתטית. רשת הפלסטיק היא רשת זולה וכל אדם יכול להתקין אותה באופן עצמאי, אך חשוב לדעת כי פלסטיק יכול להישבר בשל העובדה שהוא מתייבש תוך כמה חודשים ועל כן, פחות כדאי לבחור ברשת העשויה פלסטיק. עוד סוג של רשת שניתן למצוא כיום לצורך הרחקת יונים היא רשת מתכת. מדובר על רשת העשויה ממתכת מגולוונת וצפופה. הרשת המדוברת מתאימה מאוד למקומות קטנים כגון: ארובה של אח, חורי אוורור, עליות גג, פירים ועוד. מרחיק יונים מקצועי ימליץ לכם לגבי הרשת המומלצת ביותר בהתאם למקום שאליו מגיעות היונים
דוקרנים
עוד שיטה יעילה עבור הרחקת יונים היא דוקרנים. את הדוקרנים מציבים על אדני החלונות או המרפסות שאליהן היונים מגיעות. הדוקרנים הללו למעשה מונעים מהיונים להגיע למקום בשל חוסר הנוחות שהם מסיבים. ניתן למצוא כיום שני סוגים עיקריים של דוקרנים והם: דוקרני נירוסטה שניתן למצוא במגוון רחב של צורות וגדלים וכן ניתן למצוא אותם בזוויות שונות וזאת בכדי להתאים אותם באופן מקסימלי למבנה החלון שבו יש להציב אותם. סוג נוסף הם דוקרני הפלסטיק, אך כדאי לקחת בחשבון מראש שמדובר על דוקרנים פחות איכותיים, אשר מחזיקים מעמד לאורך פחות זמן וכן, לא פעם הם לא באמת מצליחים למנוע מיונים לשבת בסמוך אליהם או אפילו עליהם ועל כן, דוקרנים אלה פחות מומלצים לצורך הרחקת יונים. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי דוקרנים מהווים פתרון הרלוונטי בעיקר עבור אדני חלונות ומרפסות ולא עבור מסתורי כביסה שמגיעים אליהם יונים.
סליל
עוד פתרון המוצע כיום לצורך הרחקת יונים הוא סליל נירוסטה בצורה של קפיץ. יש לפרוס את הקפיץ המדובר על משטחים שונים כגון: גג רעפים, מעקה ועוד. הסליל מקפיץ כל יונה אשר מנסה לשבת עליו ועל כן הוא מהווה פתרון יעיל. יחד עם זאת, לא מדובר על פתרון אשר מתאים לכל מקום וכן, לא תמיד אכן הפתיל יעיל ועל כן, גם במקרה הזה כדאי מאוד להתייעץ עם מרחיק יונים מקצועי ומנוסה אשר יוכל להמליץ לגבי הפתרון המתאים והמדויק ביותר
הרחקת יונים חשמלית
עוד שיטה להרחקת יונים הידועה כשיטה יעילה מאוד היא שיטת הרחקת יונים חשמלית. בשיטה זאת למעשה מדביקים פסי דריכה שקופים לאורך האזור שממנו רוצים להרחיק את היונים. הפסים המדוברים מגיעים בעובי של 4 ס"מ ובאורך של 50 עד 100 מטרים לפס ובעצמה של 4-5 וואט וכל יונה שדורכת עליהם מקבלת פולס חשמלי והדבר גורם כמובן ליונים להתרחק מהמקום. הפסים הללו מחוברים לשנאי שמצד אחד הוא מחובר לשקע חשמלי רגיל והוא מעביר מתח נמוך בעצמה נמוכה אך הוא מספיק בכדי להרחיק את היונים מהמקום.
הרחקת יונים אלקטרונית
ועוד שיטה שניתן למצוא כיום היא שיטת אלקטרונית להרחקת יונים. השיטה המדוברת מתבססת על גלי קול אולטרה סוניים אשר מרחיקים יונים שכן, היונים מתקשות לשמוע את הקול הזה. גלי הקול הללו אינם נשמעים לאוזן של בני אדם ועל כן אין חשש שהמכשיר המדובר יסב הפרעה כלשהי לדיירי הבית או לכל אדם אחר המצוי במקום.
הרחקת יונים מהווה דבר חשוב ביותר ומכיוון שכיום מוצעות כמה וכמה שיטות להרחקת היונים, חשוב מאוד לבחור את השיטה היעילה ביותר והמתאימה ביותר למצבכם, לשטח שממנו יש להרחיק את היונים ועוד. על כן, כדאי מאוד לבחור מרחיק יונים מנוסה ומקצועי אשר יסייע לכם לבחור את שיטת ההרחקה המתאימה והיעילה ביותר ויישם אותה בשטח.