יוסי שינובר יועץ עסקי למען יזמים צעירים: כך תקימו עסק משלכם תמונה: pixabay

יזמים צעירים, זהו הזמן שלכם לפתוח עסק משלכם ולהתחיל את הקריירה המקצועית שלכם כעצמאים בעלי עסק. הקמת עסק היא אינה תהליך מסובך מדי, והיועץ העסקי יוסי שינובר מציג לכם כאן כמה טיפים ושלבים חשובים שאסור לפספס בדרך להגשמת החלום להיות בעלי עסק. בואו נתחיל

יוסי שינובר ממליץ לשקול בזהירות כל צעד שאתם נוקטים

לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כ-10% מהעסקים החדשים נסגרים לאחר פחות משנה מיום פתיחתם. וכ-75% מהעסקים ממשיכים לפעול יותר משלוש שנים. הסיבות לכישלון של עסקים בתחילת הדרך נובעים בעיקר מצעדים פזיזים של בעלי העסקים שלא מבינים את המחיר הכלכלי של פתיחת עסק חדש, וממהרים להוציא כסף במקומות הלא נכונים. יוסי שינובר היועץ העסקי מסביר שהקמת עסק היא תהליך הכולל כמה צעדים שיש לנקוט בזהירות כדי למנוע קריסה מוקדמת ופשיטת רגל.

שלבי הקמת עסק לפי יוסי שינובר

לפניכם רשימת השלבים הכרוכים בפתיחה חכמה ומחושבת של עסק, ויוסי שינובר היועץ העסקי ממליץ שלא תדלגו על אף אחד מהם:
סקר שוק ומחקר מקדים
לפני שאתם ניגשים לפעולות הבירוקרטיות שבאמצעותן תפתחו את העסק העצמאי שלכם, אתם צריכים לבדוק אם פתיחת העסק הזה אכן משתלמת לכם. בין השאלות שתצטרכו לענות עליהן:
• האם יש לכם ההון הדרוש להקמת העסק? יוסי שינובר מזכיר שתצטרכו לוודא שיהיה לכם גם תזרים מזומנים שיעזור לכם להישאר עם הראש מעל למים בתקופת ההתחלה, כשהעסק עוד יהיה בחיתוליו.
• האם אתם יודעים להגדיר היטב את המוצר או השירות שלכם? לפני שאתם פותחים את הדלת ומוכרים מוצרים ללקוחות, אתם צריכים לדעת בעצמכם כיצד המוצר או השירות ייראו.
• כיצד תפעל החנות? האם היא חנות פיזית בלבד, או שתמכרו את המוצרים או השירותים גם בטלפון או באינטרנט? יוסי שינובר מסביר שחשוב להגדיר היטב גם את הדרך שבה העסק שלכם יפעל ולא רק את המוצר שאתם מוכרים.
• סקר שוק – כמה מתחרים יש לכם באזור הגיאוגרפי שאתם מתכננים לתת בו שירות? מהו המחיר שהמתחרים שלכם גובים על מוצרים או שירותים זהים? יוסי שינובר ממליץ לבדוק היטב את המודל העסקי של המתחרים כדי לדעת איך לעצב (או לא לעצב) את שלכם ולשער את הרווחיות שלכם מהעסק.

רישום שלכם ושל העסק

לאחר שקבעתם את המודל העסקי של העסק, תצטרכו לרשום אותו ברשויות ולקבל את כל הרישיונות הנדרשים להפעלת העסק ולמכירת המוצרים או השירותים שבו. יוסי שינובר מסביר שיש כמה עסקים שיצטרכו כמות גדולה יותר של אישורים מהרגיל, כמו היתר למכירת אלכוהול או רישיון למכירת מזון.

בדיקת הלוואות ומימון

לפעמים עסקים יכולים לבקש מימון חיצוני מגורמים מלווים וממיזמים כמו מימון המונים. חשוב שתבדקו את הזכאות שלכם להלוואות ולמענקים, ויוסי שינובר ממליץ להיעזר בשירותיו של יועץ עסקי שיבחן את המצב שלכם ויפנה אתכם אל הגורמים הרלוונטיים.

גיוס הצוות, השקה ופרסום

כל עסק מצליח מתבסס על צוות העובדים שפועל לשגשוגו, ולכן יוסי שינובר ממליץ שלא להקל ראש בעת בחירת אנשי הצוות שלכם. כשהעסק כבר מאויש הגיע הזמן לפתוח אותו, ועוד לפני הפתיחה תצטרכו לעבוד קשה על פרסום של העסק בכל מקום שאתם יכולים לחשוב עליו – רשתות חברתיות, עיתונים, המלצות מפה לאוזן ועוד.

סיכום

הקמת עסק היא אינה תהליך מסובך מבחינה בירוקרטית, אך היא דורשת רעיון רווחי, הון התחלתי ומחקר מקיף על התחרות. יוסי שינובר היועץ העסקי ממליץ לעקוב אחר שלבי הקמת העסק בזהירות, כדי להימנע מצעדים פזיזים העלולים בסופו של דבר לגרום לפשיטת רגל ולסגירה מוקדמת של העסק. באמצעות ליווי מקצועי של יועץ עסקי תוכלו לפתוח עסק בצורה נכונה ובטוחה.