מנסים לחסוך בהוצאות הדלק? כך תעשו זאת תמונה: pexels 

עבור מי שמחזיק ברכב, ההוצאות על הדלק הן בין ההוצאות השוטפות הגבוהות ביותר. אמנם מדובר בהוצאה ממנה לא ניתן להתחמק, אך אולי תופתעו לגלות כי ישנן שיטות רבות שיסייעו לכם לחסוך בהוצאות הדלק בצורה יעילה. אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לחסוך בקלות, כדי לצמצם את הוצאות הדלק החודשיות 

הימנעו מבלימות מיותרות

הטיפ הראשון לחיסכון בהוצאות הדלק הוא לנסוע בצורה זהירה וחכמה. מעבר לכך שמדובר בהמלצה שתסייע לכם לשמור על בטיחותכם ובטיחות כל היושבים ברכב, המלצה זו גם תסייע לכם להימנע מבלימות מפתיעות מיותרות, בשל נסיעה לא זהירה. בלימות פתאומיות מעלות בצורה משמעותית את צריכת הדלק של הרכב, כך שאם אתם מפריזים במהירות הדורשת תגובה מהירה להפתעות בכביש, אתם ככל הנראה בולמים יותר וכך גם משתמשים ביותר דלק. לכן, אם תשכילו לנהוג בצורה זהירה וחכמה, תוכלו לא רק להגביר את הבטיחות בעת הנהיגה, אלא גם למנוע צריכה מופרזת של דלק.

תדלקו בשירות עצמי

אין זה סוד שתדלוק בשירות מלא עולה יותר מתדלוק עצמי. לעיתים מחיר התדלוק בשירות מלא עולה עוד יותר בסופי שבוע, חגים ולילות. אמנם תדלוק בשירות מלא יכול להיות נוח יותר לעיתים, בטווח הארוך מדובר בהגדלה משמעותית של ההוצאות על הדלק. לכן, מומלץ להעדיף תדלוק בשירות עצמי, כדי שתוכלו ליהנות ממחירי דלק נמוכים יותר.

בחרו את תחנת הדלק בחוכמה

לכל תחנת דלק ישנם מחירי תדלוק מעט שונים, לכן בחירת תחנת הדלק בה אתם מתדלקים יש השפעה ישירה על ההוצאות שלכם על דלק. נסו להימנע מהגעה לקו הדלק התחתון, דבר אשר יכריח אתכם לתדלק בתחנה הקרובה ביותר, מבלי להתחשב במחירי התדלוק. לפני שאתם מתדלקים ערכו השוואת מחירים בין התחנות השונות בסביבתכם ובחרו בתחנה המשתלמת ביותר. כיום, ניתן להוריד ארנק דיגיטלי של תחנות דלק מסוימות, דבר אשר יאפשר לכם לצבור כסף על כל תדלוק וקבלת הטבות ייחודיות. בחירה חכמה של תחנת הדלק בה אתם מתדלקים, תאפשר לכם ליהנות ממחירים משתלמים יותר וכך גם מחיסכון.

הקפידו על תחזוקת הרכב

שמירה על תחזוקה נכונה של הרכב תבטיח את הבטיחות שלכם בעת הנסיעה, לצד חיסכון בהוצאות הדלק. אם למשל הגלגלים של הרכב שלכם אינם מלאים באוויר לפי הגדרות הצרכן, הרכב יצטרך להשתמש ביותר אנרגיה כדי לפצות על כך.

חשוב כמובן גם לשמור על תחזוקה נכונה של המנוע, לדוגמה למלא שמן ולהחליף שמן בזמן. מנוע שאינו מתפקד בצורה הטובה ביותר גם הוא יוביל לשימוש יתר בדלק, דבר אשר יוביל כמובן להוצאות מיותרות.

פנו משקל עודף

אנשים רבים מאחסנים בתא המטען של הרכב חפצים רבים, אשר משפיעים על המשקל המופעל על הרכב. משקל עודף זה למעשה דורש מהמנוע לעבוד קשה יותר כדי להניע את הרכב, כך שהוצאות הדלק עולות. לכן, מומלץ לפנות מתא המטען כל חפץ מיותר, כדי להפחית את המשקל אותו הרכב נושא.

תכננו את הנסיעות שלכם

נסיעה ארוכה יותר מתרגמת באופן ישיר לצריכה גבוהה יותר של דלק. לכן, מומלץ לפני יציאתכם לדרך לבדוק מהו המסלול הקצר ביותר אשר יביא אתכם ליעדכם. למרבה המזל, כיום ישנן מגוון אפליקציות שיעזרו לכם לתכנן את הנסיעה בקלות רבה, תוך התחשבות בפקקים ומכשולים בדרך. כך, תוכלו בקלות לבחור את הנתיב הקצר ביותר, כדי שתוכלו להגיע ליעד גם במהירות וגם תוך צריכה נמוכה יותר של דלק. גם אם אתם מכירים היטב את נתיב הנסיעה ליעד, עדיין מומלץ להיעזר בכלים שיעזרו לכם למצוא את הנתיב הטוב ביותר.