אילוסטרציה | fotolia מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד אילוסטרציה | fotolia

מה זאת שמחה? הרבה פרשנויות למילה שמחה ואין ספור הגדרות.
כל הגדרה או פרשנות תהיה נכונה לכשעצמה לאדם המגדיר והחש אותה. הסיבות לתחושת השמחה הינן רבות, אך התחושה היא תחושה אחת אוניברסלית בה כל חושינו משתתפים בחגיגה הזאת

אילוסטרציה | fotolia

להיות שמח זה טבעי, מהות חיינו היא השמחה, העולם נברא מתוך אהבה ושמחה.
ובמבחן המציאות, אם הנכם מחייכים בלי סיבה אנשים יחשבו שמשהו אצלכם לא בסדר, כיוון שהאושר טעון הוכחה. אנחנו גדלים בחברה שבה להיות מאושר ללא כל סיבה זה יוצא דופן, ואם נישאל מדוע אנו מאושרים, ותשובתנו תהיה "פשוט סתם", תשובה זו תחזק את דעתם שמשהו השתבש.

הנה משל קצר 

המטופל לפסיכיאטר "הרופא עמד על כך שאבוא לביקור אצלך ואיני יודע מדוע. יש לי אישה אני נשוי באושר יש לי עבודה מסודרת, ידידים רבים ואין לי דאגות...ענה הפסיכיאטר "כמה זמן אתה כבר במצב הזה?"
השמחה תמיד הייתה, היא הווייתנו, נולדנו מתוכה, אז מה קרה בדרך? לא, לא איבדנו אותה, פשוט התרחקנו ממנה בעקבות כללים חברתיים והרצון להיות מתואמים למערכת ציפיות שהחברה דורשת מאתנו.
לשמחה לא נדרש מאמץ מיוחד היא קיימת בקרקעית הווייתנו, ומה יותר קל יותר מלהיות אנו עצמנו? פשוט רק היזכרות. זה יכול לקרות בכל רגע, לצאת מכל הרעיונות הטיפשים שהחברה כופה עלינו כמו נחש המשיל את עורו הישן ולא מביט לאחור. עוד צעד אחד קדימה ומצאנו אוצר גדול ביותר הממתין לנו אלפי גלגולים.
השמחה אינה דבר שאנו ממציאים אלא מגלים, היא הטבע הפנימי העמוק ביותר באדם.
שמחה ואושר הינם מטבע אחד המגיע מתוך התפוגגות ושחרור, הם הקו המקביל הבלתי נפגש עם ציווי. "מצווה" שהיא לשון ציווי, היא מימד אחר המגיע מתוך כניעה ללא פשרות וללא התדיינות על כך.
אז מדוע שנהיה מצווים להיות בשמחה? וכיצד זה אפשרי?
כי האושר נתקל תמיד בחוסר אמון וחובת ההוכחה היא עלינו, לעומת זאת אומללות ועצבות נתפסות כרגשות שאין צורך לשאול על מהותן, הן נמצאות שם ואליהן מתקבצים רוב האנשים עם הזדהות שרק מחזקת את סיבת האומללות.
אנחנו יצורים מודעים והאנושות מחולקת לשני סוגים, ערים וישנים, ובפנינו עומדות שתי בחירות, כל בחירה תסווג אותנו לסוג ההכרה שבה אנו נמצאים. ראשית הבחירה, בה נוכל להעמיד בראש פירמידת החיים את סדר עדיפותנו. שנית ההחלטה, בה אנו מחליטים למלא אחר צו הלב ולהתקדם.
שלישית השליטה, ההחלטה בבחירתנו תהיה תחת עינינו הפקוחה.
אלה הם שלושת רבדי ההכרה שעליהם נבסס ונקבע כיצד חיינו יראו.
אני כבר בחרתי, מה אתכם?
היה אתה עצמך
ולא מישהו אחר
הסר מסך מעליך
כי אין משהו אחר
הנך יחיד במינו
בכל דרך בה תבחר
גם אם המשא כבד
בדרך בה תצעד
אל תתמהמה בתוך ההמון
אל תאבד מבטך בתוך המראות.

 

בריאות - מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד

על הכותבת: יפה זרגרי, מאמנת בכל תחומי החיים ומטפלת רגשית נפשית במגע שיאצו-קוואנטי. מרצה ומעבירה סדנאות בתחומי משמעות החיים והעצמתם.

 

בלוגים נוספים שכתבה יפה זרגרי

משברים הינם אתגרים משמעותיים בחיינו 

הסתיו בפתח, הטבע נצבע, וההתכנסות מתחילה פעולתה 

מרוץ החיים כגלים מעלה מטה ומה שביניהם 

אחריות וחופש שני צדדים למטבע

איך אנו נראים בעיני אחרים?

מי הם המיסטיקנים? לאו דוקא סינים

להרגיש טוב ? לעצור, להסתכל ולהקשיב

מודעות ופעולה יוצרים את האמת

חופש – מבט אחר מעבר חמשת החושים.

האינטימיות כמקפצה לחיים מלאי סקרנות שלווה וסיפוק

האם אנו רוצים לחיות בשמחה?

לכל אחד שומר מסך משלו