וילון קפלים בפנטהוז בעיצוב מודרני יוקרתי ונקי. פלטת הצבעים שקטה והוילון הלבן מאזן את הגוונים | צילום : שי גואטה וילונות – איך לבחור אותם נכון וילון קפלים בפנטהוז בעיצוב מודרני יוקרתי ונקי. פלטת הצבעים שקטה והוילון הלבן מאזן את הגוונים | צילום : שי גואטה

מי שמכיר אותי יודע שאת מלאכת הלבשת הבית אני אוהבת במיוחד, כשאנחנו מדברים על הלבשת הבית אנו מדברים בעיקר על טקסטיל בדגש על וילונות, כי וילונות נותנים את הטאצ' האחרון

את הרגע הזה שאני מחכה לו כל כך אחרי שהשקענו שברנו עשינו בחירות חכמות בתכנון ובחירת חומרים, הגיע הרגע שהבית כבר כמעט מוכן.

וילון קפלים בפנטהוז בעיצוב מודרני יוקרתי ונקי. פלטת הצבעים שקטה והוילון הלבן מאזן את הגוונים | צילום : שי גואטה

אז נתחיל ונציין כי וילונות תפקידם לווסת את כמות האור שנכנסת מהחלונות אל הבית, במיוחד בארץ חמה כמו שלנו כמות האור ועוצמת השמש מחייבת אותנו הן לווסת את כמות האור והן לשמור על הרהיטים שלא יפגעו ויצהיבו מהשמש.

קצת על סוגי הוילונות: קפלים, רומאי, סטריפים, גלילה, וניציאני ועוד. כמובן שכל וילון יכול להגיע עם שלל בדים ואיכויות, ורמות הצללה שונות, חשוב לפני בחירת הוילון להתייעץ עם בעל מקצוע, להתאים במיוחד לצרכי הבית ולהתייחס לנתוני כניסת האור.
יש שאומרים שוילונות מתאימים יותר לסגנון הכפרי והחם, ופחות למודרני אבל אני פחות מסכימה, אצלי כל חלון מקבל וילון, ומי שכבר מכיר אותי יודע שאני מעצבת בתים גם מודרניים וגם כפריים, ואני כן מקפידה על אווירה חמה בעיצוב שלי גם כשמגיע אלי זוג שרוצה עיצוב מאוד מודרני ומינימליסטי.

עיצוב וסטייל - וילונות – איך לבחור אותם נכון

וילון סטריפ לצד וילון קפלים. דווקא השילוב של השניים מייצר הרמוניה שאהבתי במיוחד | צילום : יוגב עמרני

וילון סטריפים למשל זהו וילון גלילה שמגיע במספר גוונים שמאפשר כניסת אור מצומצמת , יותר מתאים למטבח לחדרי ילדים משרדים וכו'. את הגוונים של הוילון בחרתי בהתאמה לגווני הבית צבע הקירות וכמובן בהתייחס לקונספט הכללי.

עיצוב וסטייל - וילונות – איך לבחור אותם נכון

הוילונות בתמונה הגיעו לאחר הנחיות, מלונדון לדירת נופש על הים בפולג

על הכותבת: תהילה גור מעצבת פנים בעלת בוטיק לתכנון עיצוב פנים והום סטיילינג, המשרד מתמחה בדירות יוקרה,בתים פרטים משרדים כמו כן עם תושבי חוץ בפרויקטים גם בארץ גם בחו"ל עם תשוקה אדירה לעולם עיצוב פנים ותוך חשיבה יצירתית שימוש בחומרים אדריכליים איכותיים והרבה אהבה.

בלוגים נוספים שכתבה תהילה גור: 

איך בוחרים טפט לחדר ילדים