גן ילדים עליזה זיצר, גננת ותיקה נותנת טיפים כיצד להכין את הילד לגן גן ילדים | תמונה: fotolia

אחד בספטמבר מתקרב, בוקר מיוחד במינו. יונתן בן שנתיים ואמא פותחים את הדלת ונכנסים אל עולם החדש: הגן. לאחר מכן נכנסים ילדים נוספים. האם אפשר לעזור ליונתן ולשאר הילדים לעבור את השלב המרגש, המסובך והחשוב הזה על הצד הטוב ביותר?
עליזה זיצר, גננת ותיקה ובעלת גן טלפאלא בקרית נורדאו נותנת טיפים כיצד להכין את הילד לימים הראשונים של הגן

כיצד הופכים את הפרידה לתהליך טוב?

משחק תפקידים עם הילד

כשבוע לפני כניסתו של הילד לגן, שחקו עם הילד בבית במשחקי תפקידים שונים בשיתוף בובות ובעלי חיים. לדוגמה: הבובה או הדובי יוכלו "להתנסות"  בחוויית ההישארות בגן. כשהילד או אתם בתפקיד ההורה היוצא למקום עבודתו וחוזר לקחת אותם. כדאי להשתמש ברגשות שונים של הבובה: הבובה שמחה לשחק במשחקים חדשים, הבובה בוכה, הבובה נרגעת. הבובה יושבת בצד ומסתכלת על האחרים. ועוד ועוד  אבל היזהרו בהגזמות. אל תכבידו על הילד בהתעסקות מוגזמת בחוויה הצפויה. תנו לנושא החשוב זה מינון נכון שיאפשר לילד להישאר בתוך שיגרת חייו ולהתעסק בכל מה שהיה רגיל בו. שכן אלה נותנים לו את הרגשת הביטחון. יש לקחת בחשבון שהסתגלות –תהליך וכל תהליך לוקח זמן. 

להביא צעצוע אהוב

כדאי להציע לילד להביא איתו צעצוע אחד אהוב ואיתו הוא ירגיש רגוע ובטוח". בדרך לגן הסבו את תשומת לבו לעץ  או לפרחים מיוחדים.
אני כמעט בטוחה שהילד שלכם יבכה בימים הראשונים. זה בלתי נמנע ומותר לו. מדובר במקום חדש, חברים חדשים וגננת לא מוכרת. אך יעברו כמה ימים וילדך ירוץ לגן. צוות הגן יעשה הכל על מנת שההסתגלות תהיה קלה מהירה ושילד ירגיש רצוי אוהב ובטוח.

בריאות - עליזה זיצר, גננת ותיקה נותנת טיפים כיצד להכין את הילד לגן
הכותבת: עליזה זיצר, גננת בעלת ותק של מעל 30 שנה, בעלת גן טלאפלא בקרית נורדאוסיימה מכון פדגוגי בחו"ל ובוגרת תואר ראשון של גננות בסמינר הקיבוצים.