אוזי זולטק זמרת הרוק אוזי זולטק מגיעה להופעה בנתניה אוזי זולטק | צילום: מיכאל טופיול

זמרת הרוק אוזי זולטק מגיעה להופיע בנתניה במסגרת סיבוב הופעות ארצי לקראת השקת האלבום –"אקדח טעון" 
כנראה ראיתם אותה באחת מתכניות הריאליטי הרבות בהן השתתפה או שמעתם עליה ועל סיפורה כזמרת הרוק בעלת לקות השמיעה

אוזי בת ה-32 מלאה בסתירות פנימיות - היא עוסקת במוסיקה כבר מילדותה למרות שהיא מתמודדת עם לקות שמיעה מגיל 3, היא שומעת זיופים ולו הקטנים ביותר גם אם לפעמים היא לא שומעת אנשים מדברים, היא כיכבה בתכניות ריאליטי רבות כמו "מה שקורה באילת VIP" למרות היותה רוקיסטית שאמורה לבעוט במיינסטרים והיא התקבלה לביה"ס למוסיקה "רימון" - חלומו של כל מוזיקאי וסבלה מכל רגע. 
מתי התחלת לשיר? 

"מגיל 6 בערך הייתי בלהקות ייצוגיות בביה"ס. גם בגיל 22 הייתי מופיעה בקריות ובחיפה ובצפון עם שם במה שנקרא אמילי, זו הייתה תקופת ההתבגרות-נערות גותיות שלי".

מה פירוש השם אוזי? 
"זה הכינוי שלי, זה OZ באנגלית, קיצור של אושרת זולטק שזה שמי".

איזה סגנון את שרה? 
"רוק אלטרנטיבי. לא מיינסטרים ולא אנדרגראונד אלא שילוב מהמם, יש אתני ויש רוק כבד ויש נגיעות אלקטרוניות ומלודיות עשירות וכואבות ויש בו שירים שקטים ונוגים, חשופים, יש בו הכל, זה לא רוק כבד".

מי כתב את השירים לאלבום? 
"זה אלבום שנוצר מיומנים שכתבתי במהלך השנים, מגיל 24 עד גיל 30, כתבתי יומנים כי אני מזל סרטן רגיש שלא יכול לקחת את הרגשות שלו ולהכניס אותם למבנה אז אני פורסת אותם על דפים, כל מה שאני מרגישה. כתבו לי כמה אנשים ביניהם ירדן ברגר, עידן רואה שגם הפיק את האלבום".

עם איזה הרכב את מופיעה? 
"ההרכב זה הרכב שאיתי כבר כמעט שנתיים, בסופו של דבר הם משפחה מאוחדת שהולכת איתי באש ובמים. הוא מורכב מנגני בס, תופים וגיטרה חשמלית".

"ברגע שלא שמעתי גיטרה כמו שצריך לשמוע אותה אז החלטתי לשים מכשירי שמיעה"

אוזי מתמודדת עם לקות שמיעה כבר מילדותה "מגיל 3 יש לי בעיות אוזניים. בגיל 20 עברתי ניתוחים של השתלת עור תוף והרחבת תעלות השמע ב-2 האוזניים וחייתי עם מצב שכזה שבו אני אומרת הרבה – "מה?" ועונה תשובות לא קשורות ובאיזשהו שלב נמאס לי להגיד "מה" ולהיות לא בעניינים, אנשים חשבו שאני מפגרת, קראו לי אסטרונאוטית. ברגע שלא שמעתי גיטרה כמו שצריך לשמוע אותה אז החלטתי לשים מכשירי שמיעה ובשנתיים וחצי האחרונות אני עם מכשירי שמיעה ולהופעות אני עולה עם מכשירי שמיעה וזה נשמע הזוי כי הכול חזק על הבמה אבל אני לא יכולה בלי". 

מה מקור הלקות?
"דלקות. הרופא כל הזמן נתן אנטיביוטיקה וטיפות. היום מנתחים ילדים, כל אמא שאני רואה או מכירה ואני מגלה שיש לילד שלה נוזלים או כאבים באוזניים אני אומרת לה תלכו לעשות כפתורים או צינוריות כי זה ממש מציל את איכות החיים של הילד. אז לא הייתה כזו מודעות ועד גיל 14 קיבלתי אנטיביוטיקה וטיפות לעור תוף שנקרע ונקרע ובגיל 18 שהלכתי למורה לפיתוח קול בפעם הראשונה ואמרתי לה תגבירי את הפסנתר כי אני לא שומעת, היא המליצה לי ללכת לפרופסור שאמר לי למה לא עשית ניתוח לפני 10 שנים?" 

זה הפריע לך במהלך השנים עם המוסיקה? 
"זה קטע מיוחד, שיחות ואנשים לפעמים לא הייתי שומעת אבל בגלל שהייתי בלהקות ייצוגיות כל החיים שלי וגם כי אני חושבת שזה נכון שחושים מתחדדים במקומות שאין לך, חוש השמיעה שלי הפך להיות מוסיקלית יותר טוב מחוש הראיה נגיד. אני שומעת זיופים ולא שומעת אנשים. למדתי לעשות מלא קולות ולמדתי לזהות צלילים נכונים".

"ריקי גל פתחה לי סכר"

אוזי למדה פיתוח קול עם ריקי גל שלטענתה פתחה לה את הסכר מבחינה ווקלית, היא גם זו שהמליצה לה ללכת ללמוד מוסיקה בבית הספר למוסיקה רימון. 

למדת מוסיקה?
"למדתי עם ריקי גל, היא פתחה לי את הסכר והיא אמרה לי ללכת ללמוד ברימון אז הלכתי ללמוד חצי שנה אבל הרגשתי שאני מבזבזת את הזמן שלי. הייתי בת 24, כל השעורים היו ברמת פיתוח שמיעה מאוד גבוהה וזה היה לי קשה כי אני לא מנגנת ולא למדתי תווים והיו שם מלא תלמידים שיודעים מה זה תווים וזה היה לי מאוד קשה והשירה עצמה הייתה רק חצי שעה בשבוע וזה היה משעמם. שירי ארץ ישראל. אמרתי לעצמי את בת 24, רוצה להופיע, יש לך חומר משלך למה לבזבז את הזמן אם אפשר להקים הרכב ולהופיע? עזבתי את רימון עשיתי וי שהגעתי לביה"ס הכי טוב בארץ למוסיקה ופשוט הלכתי לדרך עצמאית".

"החלטתי שאני הולכת להגשים את החלום שלי כדי שאני לא אכנס לבית משוגעים"

אוזי מגיעה במקור מהקריות אך בניסיון לממש את חלומה עברה לגור בתל אביב וצדה מיד את עיניהם של מפיקי תכניות טלוויזיה שונות. היא הוזמנה להשתתף במספר הפקות מקור ששודרו בערוץ השני ובערוץ המוזיקה הישראלית 24 .
"עברתי כל מיני תהפוכות עד שהגעתי לתל אביב, החלטתי שאני הולכת להגשים את החלום שלי כדי שאני לא אכנס לבית משוגעים. עברתי לת"א והתחילו לעקוב אחריי תכניות ריאליטי משום מה, הייתי בתכנית שנקראת "הארון", זו תכנית בערוץ 2 בה לקחו 3 בנות שונות בלבוש ובאג'נדה שלהן והלבישו אותן אחת בארונות של השנייה ואז עשו לנו "יום בחיי" עם בגדים אחרים וראו איך זה משתלב". משם התגלגלה אוזי לצילומי פורמט שלא שודר בישראל אך נמכר להולנד "צילמו אותי ואת ההורים שלי, את חיי המוסיקה, את כבדות השמיעה שלי, את הסצנה הגותית" . בנוסף, השתתפה בתכנית הריאליטי "מה שקורה באילת VIP" לצד ליהי גרינר, אביבית בר זוהר, שימי הגדול ועוד. 

ההופעה תתקיים ביום חמישי ה- 10/12 בפאב המרקורי בנתניה