פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
פרויקט חדש מסייע לעולים חדשים פרויקט חדש מסייע לעולים חדשים פרויקט חדש מסייע לעולים חדשים

מיזם מיוחד של עמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל) מנסה לסייע בפתרון בעיות התעסוקה של אלפי העולים מצרפת המתגוררים בנתניה

נתניה, עיר קולטת עליה: בשנת 2017 הגיעו לנתניה כ-2,800 עולים חדשים.

במסגרת הפרויקט, המתקיים בתמיכת עיריית נתניה, מגיעים לעיר מדי חודש צוות של אנשי מקצוע מ"האב התעסוקה" של "קעליטה" בירושלים. מומחי התעסוקה וההשמה של "קעליטה" נפגשים עם עולים חדשים ומנסים לסייע להם בתהליך הקליטה התעסוקתית שלהם בישראל. הצוות מעניק ייעוץ אישי ומסייע לעולים בהכרת תעודות ותארים, מעביר סדנאות הכשרה מקצועיות, עוזר בהכוונה תעסוקתית ובהשמה בחברות ישראליות ומספק כלים שימושיים לעולים.

אליהו זנו, מנהל "האב התעסוקה" של ארגון "קעליטה" מספר "נתניה ידועה כעיר קולטת עליה, וכעיר המגורים המועדפת על העולים מצרפת. ולראייה; בעשור האחרון הגיעו לנתניה כ-15,000 עולים חדשים דוברי צרפתית, כאשר בשנת 2017 בלבד הגיעו לעיר כ-900 עולים מצרפת – שהם כשליש מתוך כ-2,800 עולים שהגיעו לעיר מכלל המדינות בשנה הזו. לשמחתי, מרבית העולים נקלטים היטב בעיר מבחינה חברתית ומתקבלים בשמחה ובחום על ידי הקהילה המקומית. עם זאת, רבים מהעולים שמגיעים לנתניה נתקלים בבעיית תעסוקה שמקשה מאוד על הקליטה וההתאקלמות שלהם בישראל"

עוד הוסיף זנו "החלטנו בקעליטה להגיע באופן תדיר לנתניה על מנת לנסות ולשפר את תעסוקת העולים בשוק העבודה הישראלי. לשמחתי, גורמי הקליטה בעיריית נתניה נרתמו מיד – והם מסייעים לנו, תומכים ביוזמה ועוזרים בהפצת המידע בנוגע להגעתנו, הכל למען הצלחת קליטתם של העולים החדשים בעיר".