פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ללא חגורות בטיחות האם תושבי נתניה חוגרים חגורת בטיחות? ללא חגורות בטיחות

לאחרונה ערכה עמותת אור ירוק תצפיות בנתניה במטרה לדגום את מספר הנהגים והנוסעים אשר נוסעים ללא חגורת בטיחות ולאמוד את שיעור השימוש בחגורת בטיחות

את התצפיות ביצעו מתנדבי אור ירוק, קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין וחניכי פר"ח.

<;

תמונה: עמותת אור ירוק  

בנתניה ניצפו 80 רכבים. מהתצפיות עלה כי 20% מהנוסעים נסעו ללא חגורת בטיחות, כל נוסע חמישי נסע ללא חדורה. נתונים אלו גבוהים מהממוצע הארצי העומד על 17% ללא חגורת בטיחות, כלומר כל נוסע שישי ללא חגורה.

לפי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2017 (ינואר-נובמבר) נפגעו 507 בני אדם בתאונות דרכים כאשר לא השתמשו באביזרי בטיחות ובהם ללא חגורת בטיחות, 20 בני אדם נהרגו ו- 117 נפצעו באורח קשה. 

במקרה של תאונת דרכים, כאשר הנוסעים ברכב אינם חגורים בחגורת בטיחות, הם עלולים להיזרק אל מחוץ לרכב או על שאר היושבים בו ולסכן גם אותם. החגורה שומרת על חייהם של הנוסעים ברכב כאשר מתרחשת תאונה, מאחר והיא מפזרת את עוצמת המכה על פני שטח הגוף של הנוסע ושומרת עליו בתוך כסאו וברכב. על פי נתוני עמותת אור ירוק, חגורת בטיחות מפחיתה את הסיכון לפגיעה חמורה ב-40%.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כשאין מספיק ניידות משטרה – אין מספיק אכיפה והסיכון למשתמשי הכביש רב. כבר הוסיפו 200 ניידות משטרה ועדיין חסרות 250 נוספות, שיעזרו בהגברת האכיפה כנגד נהגים שלא חוגרים חגורת בטיחות, או מסיעים נוסעים כשאינם חגורים. חגורת בטיחות עשויה להיות חבל הצלה במקרה של תאונה, אם תהיה הרתעה מספקת בדרכים, כל נוסע ידאג להיות חגור ורבים יוכלו להינצל".