פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה: עמותת אור ירוק האם נתניה מסוכנת לקשישים בכבישים? תמונה: עמותת אור ירוק
​מה-22 באוקטובר עד ה-22 בנובמבר מציינים ברחבי ישראל את "חודש האזרח הוותיק". לאור ההיפגעות הגבוהה של הקשישים בישראל בתאונות דרכים, החליטו בעמותת אור ירוק לבדוק האם מעברי החציה ביישובים מותאמים גם לאוכלוסייה המבוגרת

הבדיקה נעשתה במקומות אליהם מגיעים קשישים רבים כמו מעונות יום לקשישים, בתי אבות וקופות חולים.

 

במהלך הבדיקות בחנו המתנדבים האם מעברי החציה דהויים, האם קיימת הנמכת מדרכה בכניסה למעבר החציה, האם קיים פס האטה לפני מעבר החציה והאם משך האור הירוק  מותאם לקצב ההליכה של האזרחים הוותיקים.

בין המקומות אליהם הגיעו המתנדבים גם נתניה. בנתניה נבדקו שני מעברי חציה: מעבר החציה ברחוב סוקולוב פינת ויצמן נמצא מחוק ודהוי, ללא תמרור מעבר חציה וללא פסי האטה.

מעבר החציה ברחוב רזיאל נמצא ללא פסי האטה ולא מרומזר.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל פשוט מפקירה את האזרחים הוותיקים שלה. אנשים שבנו את המדינה ושרדו את המלחמות לא שרדו פעולה פשוטה כמו חצית כביש. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל להתחשב גם באוכלוסיית האזרחים הוותיקים וביחד עם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש וקופות חולים. במקביל, חייבים להאריך את משך האור הירוק ברמזורים של הולכי הרגל. מדובר בהוצאה כספית קטנה שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. הגיע הזמן לגלות רגישות וחמלה כלפי האוכלוסיות החלשות בחברה כדי למנוע את הקשיש ההרוג הבא".