פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
עצרת ליום השואה | צילום: נמרוד גליקמן נתניה ציינה את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בעצרת זיכרון עצרת ליום השואה | צילום: נמרוד גליקמן

עיריית נתניה באמצעות היכל התרבות, קיימה את עצרת הזיכרון המרכזית לשואה ולגבורה בסימן "סיפורו של היחיד בשואה"

העצרת התקיימה אתמול (ראשון) בהשתתפות ניצולי שואה, תושבי נתניה, ובני משפחותיהם, במעמד ראש העיר מרים פיירברג-איכר

עצרת ליום השואה | צילום: נמרוד גליקמן

עוד השתתפו סגני ראש העיר, חברי מועצת העיר, מנכ"ל העירייה אבי בן חמו, הרב הראשי לנתניה קלמן בר, חברי תנועות הנוער ומכובדים נוספים.

בעצרת, הדליקו ניצולי שואה, נציגי מועדון "עמך" ו"מועדון ניצולי השואה", נרות זיכרון בליווי דור ההמשך-נכדים ונינים. כמו כן, הקריאו חברי התיאטרון העירוני קטעי עדות מרגשים והופיעה מקהלת "ניצן" של הקונסרבטוריון העירוני בניצוחה של ויטה גורביץ.

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, ציינה בעצרת את חסרונו של ד'ר אברהם בר מנחם, ראש העיר נתניה לשעבר: " השנה אנו חסרים את נוכחותו של דר' אברהם בר מנחם, ראש העיר לשעבר אשר בסוף שבוע זה ימלאו חודש לפטירתו. דר' בר מנחם או כפי שקראו לו בעיר הולדתו גיסן אלפרד גוטסמונט, נמלט מגרמניה בגיל 21 עם עליית הנאצים לשלטון. לגיסן חזר בפעם הראשונה אחרי 30 שנה ואט אט למד להושיט לגרמנים יד לשלום ששיאה היה בכריתת ברית ערים תאומות בין נתניה לגיסן. הוא היה בעל תואר אזרח כבוד של גיסן ושנים רבות היה פעיל בשיקום והקמה מחדש של הקהילה היהודית. לפני כשנה הוענקה לדר' בר מנחם מדליית כבוד שרק 100 איש בכל תולדות גרמניה זכו לקבל. בכך סגר דר' בר מנחם את מעגל חייו שכולו שליחות ארוכה למען הציבור".

פיירברג-איכר ציינה את דבריו של נח קליגר, ניצול שואה, שנשא בעצרת האו"ם ביום השואה הבינלאומי השנה את הנאום המרכזי: "העם היהודי הוא עם שזוכר. עם שנדר את הנדר לזכור את הכל. זה עתה קראנו בהגדה של פסח על יציאת מצרים, אירוע מלפני כמה אלפי שנים ובכל זאת, באותו יום בשנה מציין כל יהודי בכל מקום בעולם את סיפור היציאה מעבדות לחירות. הציווי "והגדת לבנך" טבוע עמוק ב D.N.A של העם היהודי, זורם בתוך מחזור הדם שלו והוא נדבך בבניית עתידו. לא נאפשר לעולם לשכוח ונלחם במכחישי השואה, בשנאה ובפנאטיות".