פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ללא חגורות בטיחות האם תושבי נתניה חוגרים חגורת בטיחות? ללא חגורות בטיחות

על פי תצפית מתנדבי עמותת אור ירוק בנתניה מחצית מהתושבים נוסעים ללא חגורת בטיחות. עמותת אור ירוק: "כשאין ניידות – אין אכיפה"

לאחרונה, ערכו מתנדבי עמותת אור ירוק תצפיות במטרה לאמוד את שיעור חגירת חגורות הבטיחות.

<;

תמונה: עמותת אור ירוק

בנתניה תוצפתו 203 רכבים, בהם 490 נוסעים כולל הנהג. מתוך כלל הנוסעים 234 נסעו ללא חגורת בטיחות, המהווים 48% מכלל הנוסעים.

לפי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2016 נהרגו 32 בני אדם בתאונות דרכים כאשר לא היו חגורים בחגורת בטיחות. בשנת 2015 חלה ירידה במספר הדוחות שניתנו בגין אי חגירת חגורת בטיחות ברכב: ע"פ הנתונים, בין השנים 2009-2011 רשמה משטרת ישראל בממוצע כרבע מיליון דוחות בכל שנה בגין אי שימוש בחגורת בטיחות. לעומת זאת, בין השנים 2012-2014 רשמה משטרת ישראל בממוצע כ-60 אלף דוחות בלבד בכל שנה - ירידה של 76%.

במקרה של תאונת דרכים, כאשר הנוסעים ברכב אינם חגורים בחגורת בטיחות, הם עלולים להיזרק אל מחוץ לרכב או על שאר היושבים בו ולסכן גם אותם. החגורה שומרת על חייהם של הנוסעים ברכב כאשר מתרחשת תאונה, מאחר והיא מפזרת את עוצמת המכה על פני שטח הגוף של הנוסע ושומרת עליו בתוך כסאו וברכב. ע"פ נתוני עמותת אור ירוק, חגורת בטיחות מפחיתה את הסיכון לפגיעה חמורה ב-40%.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כשאין ניידות – אין מספיק אכיפה...אם תהיה מספיק הרתעה, כל אדם שנוסע ברכב יהיה חגור בחגורת בטיחות וניתן יהיה להציל את חייהם של אנשים רבים".