פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אור ירוק בבית ספר רימלט בטיחות בדרכים – חוויה לילדים אור ירוק בבית ספר רימלט
​בשבוע שעבר הגיעו מתנדבי עמותת אור ירוק בנתניה לבית הספר "רימלט" בעיר וערכו הפנינג בטיחות בדרכים לילדים שכלל הדרכות חווייתיות. רועי אבירם, מנהל תכנית אור ירוק לילדים "הילדים שאנו מחנכים היום לבטיחות בדרכים, הם אחרי הכל, הנהגים של מחר"
במסגרת התכנית "אור ירוק לילדים", מגיעה ניידת ובה שלל פעילויות לבתי ספר יסודיים במטרה להטמיע בילדים את כללי הבטיחות בדרכים ולהקנות להם כלים להתמודד עם הסכנות, בצורה מהנה וייחודית, בדרך לשינוי התנהגותם כילדים בהווה וכמבוגרים בעתיד.

אור ירוק בבית ספר רימלט

בנק מזרחי טפחות השותף בפרויקט החינוכי, סייע לעמותת אור ירוק לרכוש ציוד מתקדם שיובא מכל רחבי העולם במטרה לתת לילדים פעילות חדשנית שתהיה גם מהנה וגם חינוכית.

הפעילות התמקדה בשלושה נושאים עיקריים: רכיבה בטוחה על אופניים, נסיעה בטוחה ברכב והליכה נכונה כהולך רגל. 

הפעילות מורכבת ממספר תחנות מרהיבות הכוללות בין היתר תחנה שנקראת "רוכב בסרט", בה התלמידים הצעירים יותר נכנסים לאוהל, מתיישבים על שרפרף, מחזיקים בכידון אופניים וצופים בסרט במהלכו עליהם לזהות סכנות מתקרבות מנקודת מבטו של רוכב האופניים.

תחנה נוספת בפעילות היא תחנת "נהגים זהירים", במהלכה התלמידים נוסעים במכוניות קארטינג במסלול מיוחד, בו מוצבים קונוסים המדמים מכשולים כמו הולכי רגל ומכשולים נוספים בכבישים. מטרת התחנה היא להראות לילדים כיצד נראית הנסיעה מנקודת מבטו של הנהג.

תחנה חדשנית נוספת היא "מסלול הקשב", בה התלמידים הבוגרים יותר מקיימים תחרות מכוניות על שלט. 

רועי אבירם, מנהל תכנית "אור ירוק לילדים": "מטרת התכנית היא להפוך את הילדים לשגרירים של בטיחות בדרכים, להביא לכך שהם ידברו על הנושא בבית עם משפחתם ויובילו את כל בני הבית להתנהגות בטוחה בדרכים. אנו מאמינים, כי חינוך לבטיחות בדרכים כבר בגיל צעיר יוביל להפחתה משמעותית במספר תאונות הדרכים בישראל. הילדים שאנו מחנכים היום לבטיחות בדרכים, הם אחרי הכל, הנהגים של מחר".

עמותת אור ירוק: "מדי שנה נהרגים בממוצע כ- 36 ילדים בתאונות דרכים – כיתת לימוד שלמה. מספר גבוה זה, מחייב כי המדינה תגביר את החינוך לזהירות בדרכים של הילדים בכדי להפחית את מספר הילדים ההרוגים והנפגעים בדרכים."