פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית

לפני למעלה משנתיים החליטה עו"ד שירי מלכה שיש לה עוד כל כך הרבה מה לתת ושהיא חייבת לחלוק את זה עם מישהו. בעצה אחת עם בעלה, הם החליטו להיות משפחה מארחת של ילדה מבית הילדים עזרקי. ילדה שחשפה אותם לעולמה המיוחד.

"עוד לפני שנים ידעתי שיום יבוא ואני אדאג לילדים נוספים שאינם ילדיי הביולוגיים. ילד או ילדה שאביא למשפחתנו ואעניק כל מה שאני יכולה. מה שלא ידעתי, זה שההיכרות עם ילדה כל כך מיוחדת תגרום לי לשכנע משרד שלם של עורכות דין לחבור לפרוייקט מדהים שכולו נתינה והעצמה", מספרת שירי.

 

את ב. בת 17 דאז החליטו שירי ובעלה לאמץ לליבם ולארח במשפחתם על בסיס קבוע. במהלך השנתיים המשותפות שלהם יחד נפתח בפניהם עולם שכמעט לא הכירו לפני כן.

ב. התגוררה אז בבית הילדים על שם אלעזרקי בנתניה. "כששמעתי על המקום לא הבנתי לגמרי מה קורה שם".

איך התחיל המפגש שלך עם בית אלעזרקי?

"שמעתי על המקום מנעם לניר שתומך ותורם למקום במשך שנים, הסיפורים שלו סיקרנו אותי. הגעתי לבית אלעזרקי, שם פגשתי את ב. שמהר מאוד הפכה להיות בת משפחה".
לאחר שב. התחילה שירות לאומי ועזבה את אלעזרקי שירי החליטה שזה לא הסוף. "משהו בנתינה הזו ממכר. אתה זוכה להעצים ולהתעצם בו זמנית. אתם זוכה לתת אהבה ולקבל בחזרה והחלטתי לנסות ולרתום אליי אנשים נוספים לעשייה"
"במשרד שלי עובדות 6 עורכות דין, נשים מדהימות ועוצמתיות. חשפתי בפניהן את האפשרות לחבור יחד ולאמץ את בית הילדים". שירי נדהמה מההיענות המיידית של רוב הבנות. "בנות המשרד כל כך התרגשו מהרעיון ".

אז מה בעצם החלטתן לעשות?

אימצנו 14 בנות, בנות 9 – 12 מבית הילדים. לרוב הבנות שלנו זוהי שנת מצווה.

פעילות קהילתית - לתת – כל אחד יכול

איך נוצר הקשר עם הילדות? איך הן הגיבו?

"המפגש היה מעצים לשני הצדדים. נוצר בינינו קשר רגשי ואוהב. אנחנו מחכות למפגשים ואנחנו יודעות שגם הן. המפגשים הראשונים מטבע הדברים היו קצת יותר עצורים, אבל בהחלט ניתן לומר שהיה קליק מההתחלה"

מה אתן עושות עם הבנות?

מטרת המפגשים היא להעצים את הבנות ולכן אנחנו עושות איתן פרוייקטים שהערך המרכזי שלהם הוא לדעת לקבל ולדעת לתת חזרה לקהילה. אז לדוגמא עכשיו לקראת פורים, הייתה לנו פעילות משותפת עם ליצנית רפואית - עדנה גלבוע שלימדה את כולנו איך להיות ליצנים רפואיים, הגיעה גם המאפרת עדי בסל טנא בהתנדבות לאפר את כולנו לקראת היציאה. נסענו יחד לשניידר לחלק משלוחי מנות ולשמח ילדים במחלקות השונות. משלוחי המנות היו אגב תרומה של "מיידלע" מפעל סבונים שתרם לנו 100 משלוחי מנות".
לשירי יש מסר אחד, " לתת כל אחד יכול, לא כסף לא חומר אלא זמן ואהבה. אנחנו צריכים לזכור שאנחנו ברי מזל ואחרים קצת פחות".

בית אלעזרקי

"זה בית לילדים בסיכון, אבל לא משהו שגרתי, חיים בו למעלה מ-250 ילדים, שמופנים אליו ע"י רשויות הרווחה" מספר יהודה כהן, מנהל המקום ומוסיף "פועל שם צוות רב תחומי מדהים בראשות יהודה כהן המנהל וריקי רעייתו. זה לא בייבי סיטר ולא מקלט זמני או תחנת ביניים אלא בית אמיתי, שמספק את צרכי הילדים, מעניק להם יציבות, תגבור לימודי, טיפולים רגשיים, חוגים מרתקים, כלים להתמודדות והמון אהבה. יש כבר יותר מ-150 בוגרים ששברו את מעגל המצוקה. הם משרתים בצבא ביחידות מובחרות, לומדים באוניברסיטאות לתארים נחשבים, עובדים במשרות בכירות, מתחתנים ומקימים משפחות בריאות"