פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
יותם והחברים לאחר גילוח הראש ביה"ס "הדסים": החבר חלה בסרטן - בני השכבה גילחו את ראשם יותם והחברים לאחר גילוח הראש

כאשר יותם, תלמיד כתה י"א שחלה בלוקמיה החל לאבד את שערות ראשו מיהרו חבריו הקרובים לגלח גם הם את ראשם לאות הזדהות ובכך החלו כדור שלג בשכבה שמתהדרת היום ביותר מ-60 מגולחי ראש שתומכים ביותם
זה סיפור על ילדים שגילו מוקדם מדי מהי חברות אמיתית.

כאשר יותם טוקר, תושב הישוב קדימה אשר לומד בכתה י"א בביה"ס "הדסים" אובחן כחולה בסרטן מסוג לוקמיה החברים רצו להקל עליו את התמודדות עם המחלה ועם השינוי החיצוני שמתבטא בנשירת שיער והחליטו לגלח את ראשם. 
תחילה החליטה החבורה המצומצמת שכוללת 6 חברי ילדות קרובים להצטרף לגילוח הראש של יותם אך עד מהרה התחיל כדור שלג אשר סחף אחריו בנים רבים משכבת י"א ו-י"ב בביה"ס. "כשיותם חלה בסרטן אז היו לו חששות לגבי זה שהולך לנשור לו השיער, לכולנו הייתה בלורית ושיער ארוך וברגע ששמענו שהולך לנשור לו השיער אז החלטנו שנעשה גלח כולם ביחד" מספר עמית נאמן אחד מחבריו הקרובים של יותם. 

"הגענו למצב שמספר מאוד גדול של ילדים בשכבה כבר מגולחים, מעל 60 בנים" 

החברים פתחו קבוצה בווטס אפ בה תיאמו להגיע ליותם ולגלח את הראש ביחד איתו אך לאט לאט הצטרפו עוד ועוד אנשים לתספורת המשותפת "הוא ידע שאנחנו אמורים להיפגש אצלו כמה חברים לגלח את הראש ביחד וכל פעם עוד ילד התקשר והודיע שהוא מגיע וכולם באו וגילחו את הראש אחד לשני. גם יותם ואבא שלו ואח שלו – כולם!". הוא התרגש ומאוד שמח, הוא אמר תודה, שאנחנו חברים אמיתיים וממש שמח".
לאחר שהסתפרו החברים והגיעו לביה"ס, ילדים נוספים מהשכבה והשכבה מעליהם רצו לקחת חלק במפגן התמיכה ביותם ולאט לאט השכבה התמלאה בילדים מגולחי ראש ולא בשל מכת כינים או גיוס צפוי אלא בשם החברות וההזדהות עם יותם "יותם הוא ילד שכולם אוהבים וכולם מכירים, אין ילד שלא אוהב אותו אז המון ילדים בשכבה מזדהים איתו ואז הגענו למצב שמספר מאוד גדול של ילדים בשכבה כבר מגולחים, מעל 60 בנים כבר מגולחים בלי שיער על הראש" מספר עמית.

"אני בטוחה שזה ריגש את יותם"

שלי טוקר, אמו של יותם, שמחה לגלות עד כמה עמוקה החברות של הבנים "החברים הקרובים ישר יצאו בהצהרה שהם יעשו קרחת אבל הופתענו שהמון בנים מהשכבה עשו קרחת, גם כאלה שהם לא חברים קרובים. זה היה מבחינתנו מדהים. אני בטוחה שזה ריגש את יותם. הם קראו לזה "קיצור תולדות החברות" שבעיני יש לזה את המשמעות הכי גדולה, גם הקיצור של השיער וגם חברות אמיתית מהי, כולם מזדהים איתו ודואגים לו, גם הבנים וגם הבנות זה מדהים".