פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בר ובת מצווה לילדי פנימיית חבצלת השרון חגיגת בר/בת מצווה מרגשת לילדים בסיכון מפנימיית חבצלת בר ובת מצווה לילדי פנימיית חבצלת השרון

22 ילדים, המוגדרים 'ילדים בסיכון', מפנימיית 'חבצלת השרון', חגגו השבוע באירוע מרגש טקס בת ובר מצווה משותף. עבור הילדים שחיים מחוץ למסגרת המשפחתית, מדובר בהרבה יותר מטקס מעבר מילדות לבגרות. 

גן האירועים בקיסריה ראה כבר לא מעט טקסים מרגשים, אבל טקס בר ובת מצווה קולקטיבי, אשר לשם קיומו נדרשות מחויבות והשקעה של גורמים רבים, הוא לא עניין של מה בכך.

"עריכת טקס לנערים ונערות שמגיעים לגיל מצווה הוא עניין של מסורת בפנימייה שלנו. אבל השנה, בזכות הירתמות של מספר מתגייסים, הצלחנו לערוך לילדים אירוע מאד גדול, יותר מבשנים עברו", מספר גיל, מנהל הפנימייה.

"מדי שנה אנחנו מגייסים תורמים שעוזרים לנו להרים את האירוע המיוחד הזה. השנה, כמו בשנה שעברה, גייסנו תורם שלקח על עצמו את הפרויקט, 'דניס הישרדות'. דניס דאג לילדים לכל. התגייס בעצמו וגייס גורמים נוספים שתרמו להצלחת האירוע", מוסיף גיל.

פעילות קהילתית - חגיגת בר/בת מצווה מרגשת לילדים בסיכון מפנימיית חבצלת

את האירוע כיבדו בנוכחותם מפקד משטרת נתניה ואורחים נוספים ידידי הפנימיה. אך עבור הילדים, האורחים הכי חשובים היו בני המשפחות שלהם שהוזמנו לאירוע, הזמנה שהיא בעיקרה ניסיון לקירוב לבבות. "חלק מהותי בעבודה שלנו עם הילדים", מוסיף גיל, "מלבד חינוך ולמידה על פי תוכנית אישית, הוא עבודה משותפת גם עם המשפחות, במטרה לתת לשני הצדדים כלים להתמודד עם החיים כמשפחה, כדי שהילדים יוכלו בסופו של דבר לחזור הביתה".

גיל מספר על ילדה שהוריה גרושים ואינם נמצאים בקשר אחד עם השני, שהגיעו בצוותא לאירוע והתרגשו מאד לראות אותה רוקדת ושרה. "המפגשים עם ההורים לא תמיד קלים לילדים, אבל הפעם הם ידעו שהם הגיעו במיוחד לכבודם, הביאו להם מתנות וצפו בהם קוראים דרשות, רוקדים, שרים ומברכים. עבור שני הצדדים זה לא עניין של מה בכך".

בפנימייה מנצלים את משמעות הטקס – מעבר מילדות לבגרות, לחיבור ללקיחת אחריות, גם של הנער או הנערה על עצמם, וגם כלפי הסביבה והקהילה. "לאורך כל השנה בני המצווה לוקחים על עצמם פרויקטים בקהילה, מתנדבים בבתי אבות, כחלק מתהליך ההתבגרות שלהם. אחת המטרות המרכזיות שלנו כמחנכים בפנימייה היא לחנך אותם לעזור לאחרים".