פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
הרב יהודה מרמורשטיין בבית ספר ש"י עגנון "בעבר הורים היו מתביישים בילדיהם ומסתירים אותם" הרב יהודה מרמורשטיין בבית ספר ש"י עגנון

במסגרת ארועי היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות, נערך בבית הספר "שי עגנון" בנתניה מפגש של עמותת 'עלה' במהלכו סיפר להם מייסד עמותת עלה הרב יהודה מרמורשטיין, על ימים שבהם הייתה בושה להיות קרוב משפחה של אדם עם מוגבלות

הרב יהודה מרמורשטיין בבית ספר ש"י עגנון

במסגרת אירועי היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות שצוין בשבוע שעבר, נערך ביום שני בבית הספר "שי עגנון" בנתניה. 

המפגש בהשתתפות כ-40 תלמידי שכבות ט' ו-י' נערך כשיח פתוח עם מייסד ומנכ"ל עמותת 'עלה', הרב יהודה מרמורשטיין, במהלכו התעניינו התלמידים בחייהם האישיים של דיירי עלה ובסיפורים מימים בהם הייתה בושה להיות קרוב משפחה של אדם עם מוגבלות.
הרב מרמורשטיין שיתף את התלמידים בסיפור אישי מלפני 30 שנה  "יום אחד הגיע למרכז בחור זר בגיל 19, וביקש לדבר עם המנהל. הזדהיתי בפניו ואז הוא סיפר לי דבר מדהים: 'אני מתחתן מחר ויש לי תחושה שיש לי אחות עם צרכים מיוחדים והיא נמצאת במקום שאני לא יודע, אז באתי לברר אצלכם אם אולי היא מתגוררת פה'. שאלתי אותו מה שמו ואחרי שהבנתי שהוא בגיר והבנתי שאני יודע מיהי אחותו, שאלתי אותו מאיפה באה לו המחשבה שיש לו אחות נוספת והיא אצלנו. ואז הוא סיפר לי: 'בגיל 12 חשתי ברע ושכבתי בבית. אבא ואמא היו בעבודה והגיע דוור שהביא מכתב מהביטוח הלאומי שכתובים עליו שם המשפחה ושם של מישהי שאני לא מכיר. חשבתי שאני אבין מה פשר העניין דרך אמא שלי, אבל כשהבאתי לה את המכתב היא ישר הסתירה ואמרה: 'זו טעות. זה לא שייך לנו', אבל הוא היה חכם והזיכרון נשאר חקוק אצלו. מספר שנים לאחר מכן כשעמד להתחתן הוא אמר לעצמו: 'אני עומד להתחתן ולא אזמין את אחותי לחופה?' ולכן הוא הגיע אלינו".
"ביקשתי ממנו להיות חזק, אחזתי בכף ידו ועלינו לקומה השלישית, ואז הצבעתי על אחותו שהייתה גדולה ממנו בתשע שנים. הוא עמד במקום ומרר בבכי ואז נתן לה הזמנה לחתונה" סיפר הרב מרמורשטיין בהתרגשות. "בתקופות עבר היו אחים ואחיות רבים שלא ידעו שיש להם אח או אחות במוסד, זה מחריד שהם התביישו בזה. האמא מורה בכירה, האב רואה חשבון, אנשים מאוד משכילים, אבל כשזה הגיע אליהם הביתה הם הרגישו שהחברה לא רוצה אותם, אז הם החליטו להוציא את זה מהבית, מתוך קושי ויכולת התמודדות. הבעיה היא לא הילד אלא כיצד החברה מתייחסת להורים ולילדים כאלה".