פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אילוסטרציה:fotolia  מקום ראשון ברמת מוגנות תלמידי מערכת החינוך בנתניה אילוסטרציה:fotolia

בפילוח לפי ערים גדולות שנבחנו בשנים 2016-2015 בנוגע לרמת האלימות במוסדות החינוך בארץ נמצא כי נתניה רשמה את המדד המסכם הנמוך ביותר בכל הקשור למעורבות תלמידים באירועי אלימות במוסדות החינוך ודורגה ראשונה בארץ

מבחני המיצ"ב של משרד החינוך קובעים כי נתניה במקום הראשון בארץ ברמת המוגנות של תלמידי מערכת החינוך.  

אילוסטרציה:fotolia 

נתניה היא העיר המובילה בצמצום מימדי האלימות בארץ, כך שילדי נתניה מרגישים הבטוחים ביותר מבחינת אקלים בית ספרי, בהשוואה לילדי בתי הספר בערים אחרות בארץ .

כמו כן נקבע כי בתי הספר רש"י, הלל צור ובית מרגלית – נמצאו כבתי ספר בעלי מדד האלימות הנמוך ביותר בארץ: 3 בנתניה מבין 15 בכל הארץ והם למעשה מי שמובילים את הרשימה הארצית בנושא צמצום אלימות. כך על פי מבחני מיצ"ב של משרד החינוך, שעובדו על ידי מדד מדלן.

טובה דולב, ראש מינהל חינוך וחברה בעירייה הביעה סיפוק מהנתונים. בדבריה ציינה כי מינהל החינוך בשיתוף משרד החינוך גיבש תוכנית מפורטת בנושא, שנועדה לשפר את האקלים הבית ספרי ולהגביר את מוגנות התלמידם במערכת החינוך. זאת בצד טיפוח תלמידי המערכת והגברת הישגיהם הלימודיים "סוף סוף רואים תוצאות. אני גאה בצוות אנשי החינוך המובחרים שלנו, מעריכה את ההשקעות והמעורבות של ראש העיר שלנו, מרים פיירברג-איכר, אוהבת את שיתופי הפעולה עם מפקחי מחוז תל אביב ומברכת את תלמידי העיר."
ד"ר שי פרוכטמן, מנהל אגף היסודיים בעירייה "לשמחתי, בהנחייתה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר וממלאת מקומה, ד"ר אביטל לאופר, הממונה על החינוך – בנה לפני כ – 6 שנים מינהל החינוך בעירייה, תוכנית עבודה מפורטת, אשר מבקשת לטייב את המערכת החינוכית, להוביל לחינוך ערכי, מיומנויות והישגים והוכח כי העבודה בתוכניות שכתבנו יחד עם הפיקוח הכולל במשרד החינוך והפיקוח על החינוך המיוחד בנושא צמצום האלימות והתייחסות לכל אירוע בחומרה - נשאה פירות. בנוסף שולבה גם עבודה עם פרוייקט "עיר ללא אלימות, כך שבהחלט מדובר בהצלחה של כל הגורמים הנוגעים בדבר."