פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
זוכת המקום הראשון חרות אצ'נפה, טל מוסרי, ס. ראש עיריית ת"א מהרטה ברוך, קרן הנדל מהפדרצייה היהודית LA | צילום: אילן ספירא נתניה: מבין הערים המובילות לסופרים צעירים זוכת המקום הראשון חרות אצ'נפה, טל מוסרי, ס. ראש עיריית ת"א מהרטה ברוך, קרן הנדל מהפדרצייה היהודית LA | צילום: אילן ספירא

תלמידי נתניה זכו בתחרות הכתיבה הארצית של המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך

חרות אצ׳נפה תלמידת כיתה ג׳ מבית הספר יגאל אלון זכתה במקום הראשון בתחרות הכתיבה הארצית של המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך.

זוכת המקום הראשון חרות אצ'נפה, טל מוסרי, ס. ראש עיריית ת"א מהרטה ברוך, קרן הנדל מהפדרצייה היהודית LA | צילום: אילן ספירא

התחרות התקיימה ביום שני האחרון במרכז דוהל בעיר תל אביב, בה השתתפו כ-350 תלמידי כיתות ג׳-ו׳ מבתי ספר ברחבי הארץ.

המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך מפעיל תכנית למצוינות בחינוך הארץ ובתוך כך משתנה כל שיטת ההוראה בכיתות וניתן דגש מיוחד על יחס אישי לכל תלמיד וחיזוק לכישורי השפה קריאה, כתיבה ודיבור ככלי לשיפור ההישגים בכל מקצועות הלימוד.

נתניה היתה העיר הראשונה שבה החלה לפעול התכנית לפני עשר שנים והיא פועלת כיום בבתי הספר נורדאו, יבנה, שז"ר, רש"י, יגאל אלון ואמי"ת עמיטל ומקיפה כשליש מתלמידי העיר. היא הובילה את התלמידים לעלייה משמעותית בציונים.

בשנים בהן פועלת התכנית עלה אחוז התלמידים בעיר שקיבלו ציון ממוצע של 75 ומעלה מ-42% ל-69% ואחוז המתקשים שקיבלו ציון נמוך מ-40 ירד מ-16% ל-4% בלבד.

מדי שנה מקיים המרכז תחרות כתיבה ארצית בין תלמידים מבתי הספר בארץ המשתתפים בתכנית. הפרסים מוענקים לזוכים בארבע קטגוריות גיל (ג'-ו') מתוך למעלה מ-800 סיפורים שנשלחו השנה.

זוכי התחרות

"חבר טוב", סיפורה של חרות אצ׳נפה, זכה במקום הראשון מבין תלמידי הכיתות הצעירות. במקום השני לקטגורית כיתות ו׳ זכתה התלמידה שמחה מזנגיא מבית הספר אמי״ת עמיטל, בנוסף, זכה עידו איווזוב, תלמיד כיתה ה' מבית הספר נורדאו במקום השני בקטגוריית הגיל שלו על הסיפור "הגילוי".

בקטגורית הכיתות הבוגרות, זכתה במקום השלישי מיטל דהן מבית הספר יגאל אלון על סיפורה ״כיפה סרוגה״. השופטים ציינו כראויים לשבח גם את שחר נאוד מביה"ס "אמי״ת עמיטל" ואלמז גטהון מביה"ס "נורדאו".

דן פוטרמן, מנכ״ל המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך: "כדי להגיע להישגים משמעותיים בנינו תכנית שמייצרת שינוי בכל שיטת ההוראה ולמעשה מחלחלת אל כל מקצועות הלימוד ונותנת מענה פרטני לכל ילד. התכנית מאפשרת לילדים למצות את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם, ולהגיע לרמה של כתיבת סיפורים מרגשים.ילדים שקוראים הרבה ספרים לומדים לאהוב לקרוא וגם לכתוב".