פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
גורל. תלמיד מצטיין אבי גורל מציג: חנוכיה שהיא גם סביבון גורל. תלמיד מצטיין
גורל בן ה-13 וחצי זכה במקום השלישי בתחרות של מגמת הרובוטיקה, בה המטרה הייתה ליצור  בתלת ממד. לאחרונה נמנה עם קבוצת ילדים שזכתה במקום הראשון בתחרות נוספת, והעיסוק בעתיד כבר ברור: הייטק
חג האורים כבר מאחורינו, אבל אף פעם לא מאוחר להתוודע לחנוכייה שהיא גם סביבון.
אבי גורל, תלמיד כתה ח' במגמת הרובוטיקה בבית הספר ש"י עגנון בנתניה, יצר את החידוש המרענן בתכנת תלת ממד וזכה במקום השלישי, בתחרות בה נטלו חלק כאלפיים תלמידים.

זה כל התכם

"השילוב של הסביבון והחנוכייה נוצר כאשר ניתן לשלוף את הנרות החוצה ולסובב", מסביר בפשטות גורל. "במהלך התחרות נעזרתי בורה שלי לתכם, רבקה דורון, שסייעה לי בגיבוש הרעיון ובעיצוב ההמצאה. התגובות היו מאוד חיוביות מהחברים והמשפחה. גם בבית הספר כולם תמכו בי ומנהלי התחרות החמיאו לי על הרעיון וההמצאה".

למען התרנגולות

המקום השלישי לא היה ההישג האחרון של גורל בן ה-13 וחצי, המתגורר ברחוב גבע בשכונת רמת אפרים בנתניה. לאחרונה נמנה עם קבוצה של 15 ילדים, בהם גם אחותו התאומה אינסה, שזכתה במקום הראשון בתחרות נוספת במסגרת המגמה.
"זו הייתה תחרות על רובוטיקה ועבודת חקר", הוא מסביר. "קיבלנו שולחן עם משימות והיינו צריכים ליצור רובוט שיבצע אותן. מעבר לזה, הנושא השנה בתחרות היה אינטראקציה בין בעלי חיים לבני אדם. הרעיון שלנו הגיע מהעובדה שלא מטפלים בצורה ראויה בתרנגולות. לכן, בנינו מכונה שתאכיל אותן בכמות המדויקת לצרכים שלהן ועל ידי כך תאריך את תוחלת החיים שלהן ותסייע להן לשמור על בריאותן ולא לחלות במחלות".
מה השאיפות שלך בעתיד?
"אני רוצה לעבוד בהייטק ובמקביל להמשיך לעסוק בתחביב שלי וליצור אנימציות בתלת ממד. אם לא הייטק, אשמח לעבוד בטכניון. אני מאוד אוהב מתמטיקה". 
 
חזרה לראש הדף