פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אלי דלל ושי פרוכטמן רוכבים על הגל עם תוכנית מדריכים בדרכים אלי דלל ושי פרוכטמן

הורחבה תוכנית "מדריכים בדרכים" המופעלת בקרב תלמידי הכיתות ג'- ו', כך שהיא מקיפה כיום כ – 10,000 משתתפים ב- 25 בתי ספר יסודיים

מדובר בתוכנית המופעלת כיום בשש רשויות בלבד בכל הארץ ומשלבת רכישת מיומנויות רכיבה והליכה בטוחה.

מ"מ מקום ראש העיר אלי דלל (מימין) ומנהל האגף לחינוך יסודי וחט"ב ד"ר שי פרוכטמן

התוכנית מדגישה ערכים הכוללים ערבות הדדית, איכפתיות, התחשבות בסביבה ובערכי טבע וכן טיפוח אורח חיים בריא.

שילוב התוכנית במערכת החינוך נעשה ביוזמתו של סגן ומ"מ ראש העיר, אינג.' אלי דלל, חובב רכיבה בעצמו, בשיתוף סגנית ראש העיר, הממונה על החינוך, ד"ר אביטל לאופר וכן אגף החינוך היסודי במינהל החינוך, בראשותו של ד"ר שי פרוכטמן, אשר סוברים כי בעידן שבו השימוש באופניים גובר והולך, יש מקום לטפח מיומנויות, להקנות כללי בטיחות ולקדם את ערכי המוסף הנלוים לפעילות הרכיבה.

התוכנית מופעלת בכל בית ספר כחודש ימים, כאשר בשלב הראשוני, מגיעים הצוותים לבתי הספר ומכשירים 2 ילדים מכל כיתה להיות מנהיגים בכיתתם. מיד לאחר ההכשרה והעצמה של הילדים, הם מדריכים את כיתתם בשיעור תיאורטי אודות החשיבות של רכיבה בטוחה ונכונה על אופניים, חשיבות ההליכה לבית הספר וחשיבות התזונה הנכונה.

בשלב השני, מגיעים לבתי הספר מדריכי אופניים מקצועיים עם כ - 30 זוגות אופניים, ומדריכים את התלמידים, בשתי קבוצות, במגרשי הספורט, במהלך כשעתיים. במסגרת זו, הם מלמדים אותם את 9 השלבים הבסיסיים ברכיבת אופניים על פי תוכנית שיובאה מאנגליה ומתרגלים איתם מיומנויות רכיבה נכונה.
אלי דלל, סגן ומ"מ ראש העיר "השאיפה שלנו היא להגיע לכל תלמידי העיר בגילאי ג' – ו' ולמעשה להכפיל את מספר המשתתפים בתוכנית. מדובר בתוכנית ייחודית שיש לה ערך מוסף עצום וכבר כיום ניתן לראות כי תלמידים החלו להגיע לבתי הספר כשהם רכובים על אופניים, הם מודעים לכללי הבטיחות ובעיקר מאמצים את הרכיבה כחלק מאורח חיים בריא."