פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
וועדת חינוך סטודנטים מהמכללה האקדמית נתניה עם ועדת החינוך של הכנסת וועדת חינוך

חברי ועדת החינוך, תרבות וספורט של הכנסת הגיעו ביום ראשון השבוע לסיור במכללה האקדמית נתניה ולמפגש עם מספר סטודנטים. במהלך הסיור קיבלו חברי הוועדה סקירה על הנעשה במכללה, הפרויקטים המיוחדים והמתקנים השונים שהמכללה מציעה לסטודנטים שלה

בסיור השתתפו בכירים מהמכללה וחלק מחברי הוועדה לחינוך, תרבות וספורט: יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, ח"כ איציק שמולי, ח"כ מירב בן ארי ונציגים של המועצה להשכלה גבוהה.

וועדת חינוך תרבות וספורט 

במהלך הישיבה קיבלו חברי הוועדה סקירה מפי פרופ' עמוס ישראל, דיקאן ביה"ס למדעי המחשב, על פרויקט פרחי ההי-טק של המכללה, בו בני נוער לומדים תואר ראשון במדעי המחשב במהלך לימודי התיכון ומשתלבים בשירות משמעותי בצה"ל בסיום הלימודים. אדיס מקונן, סטארטאפיסט צעיר שעשה את הדרך הארוכה להגעה לתואר במדעי המחשב דרך שבירת תקרת הזכוכית האקדמית של בני העדה האתיופית דיבר בפני חברי הוועדה וסיפר להם את הדרך שעשה. 
חברי ועדת החינוך, תרבות וספורט סיירו במתקנים השונים במכללה ושמעו על הפרויקטים החברתיים הרב גוניים. אחד הפרויקטים שקיבלו שבחים מפי חברי הוועדה הוא "אמץ לך אח". פרויקט שמטרתו העיקרית להגדיל ולהנגיש את ההשכלה הגבוהה לאוכלוסיות נוספות, כגון בני העדה האתיופית. כיום לומדים כ-130 סטודנטים בני העדה במכללה וכולם זוכים לפטור מתשלום על שכר הלימוד הודות לתורמים נדיבי עם העוזרים למכללה. סטודנטים המקבלים מלגה חונכים סטודנטים נוספים בני העדה במסגרת התכנית ובכך מגדילים בכל שנה את כמות הסטודנטים ומנגישים את ההשכלה הגבוהה לאוכלוסיות נוספות.
ח"כ מירב בן ארי ציינה את החשיבות לנושא המלגות במכללה, הנגשת ההשכלה הגבוהה לכלל המגזרים בחברה הישראלית. יו"ר הוועדה הוסיף וטען כי צריך לתת לאוכלוסייה הנחלשת בישראל את התקווה שבאמצעות ההשכלה הגבוהה יצליחו להשיג את שאיפותיהם. ח"כ איציק שמולי, חבר בוועדת החינוך, תרבות וספורט ב-4 השנים האחרונות טען במהלך הישיבה כי על המל"ג להתוות מדיניות עבור ההשכלה הגבוהה בישראל בכדי להנגיש אותה לכלל הציבור בישראל.
פרופ' צבי ארד, נשיא המכללה האקדמית נתניה: "הסיור שערכו חברי ועדת חינוך, תרבות וספורט של הכנסת במכללה האקדמית נתניה מדגים פעם נוספת את החשיבות בשיח שבין מקבלי ההחלטות למערכת ההשכלה הגבוהה. אני מודה לחברי הוועדה שהתפנו מעיסוקם וסיירו במכללה, פגשו חלק מאנשי המכללה ושמעו את קולם של הסטודנטים".