פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
רישום לגני העירייה רישום לגני העירייה: המדריך המלא לרישום לגנים רישום לגני העירייה

מועד הרישום לגני העירייה מתקרב ולהורים רבים עולות יותר ויותר שאלות – האם הילד שלי מוכן לגן עירייה? ניתן לבחור גן או שמחליטים עבורנו? מה עושים אם אנחנו לא מרוצים מהשיבוץ?
לפני שאתם נכנסים ללחץ כדאי שתקראו את המדריך הבא

לגני העירייה ניתן להירשם דרך אתר האינטרנט של העירייה www.cityedu.co.il בתקופת הרישום. ההרשמה תחל בתאריך 29/1/2017 ותימשך עד לתאריך 19/2/2017, לאחר מועד זה לא תהיה אפשרות להירשם באמצעות האתר והמאחרים ישובצו על בסיס מקום פנוי. ישנם מספר מקרים חריגים בהם ניתן להירשם במרכז הרישום, למשל – עולים חדשים, חינוך מיוחד וכדומה.
האם בוחרים בתהליך ההרשמה את הגן שרוצים או שהעירייה משבצת לפי ראות עיניה?
בקשות ההורים הן בגדר בקשה בלבד. כמו כן השיבוץ מתחיל רק עם תום תקופת הרישום ולכן אין מה למהר ולהירשם ביום הראשון או לפחד על מקומכם כי במקרה זה לא כל הקודם זוכה.
מה השיקולים של העירייה בעת השיבוץ?
בגילאי גן חובה וגן רשות השיקולים הם: הזרם אליו משתייכת המשפחה- ממלכתי או ממלכתי דתי, תאריך הלידה והמרחק מהבית, עד 2 ק"מ מהכתובת בתעודת הזהות.
בגילאי טרום רשות – השיבוץ בגנים אלו הם על בסיס מקום פנוי תוך ניסיון להתחשב בקרבה למקום המגורים.
מה החלוקה הגילאית בכל שכבה?
ילדי גן טרום רשות: ילידי 1.1.2014-31.12.2014
ילדי גן רשות: ילידי 1.1.2013-31.12.2013
ילדי גן חובה: ילידי 1.1.2012-31.12.2012
מתי מקבלים הודעה לגבי הגן הנבחר?
במהלך חודש יוני 2016 תישלח הודעה לביתכם.
מה ניתן לעשות אם ההורים לא מרוצים מהגן אליו שובץ ילדם?
ניתן לבקש ערר על בסיס סיבות רפואיות או סוציאליות בצירוף מסמכים ו/או אישורים רלוונטיים. את הערר יש להגיש לאחר מועד קבלת השיבוץ אך לא יאוחר מה16/6/2016 למחלקת הרישום.
האם להורים יש אפשרות ללכת לפני תחילת השנה ולבחון גני עירייה?
ערב הסברה להורי ילדי גיל 3 ולילדים שזו שנתם הראשונה במערכת הגנים העירוניים יתקיים בתאריך 17.1.2017 בשעה 19:30 באודיטוריום מנהל החינוך ברחוב טשרניחובסקי 12 בקומת כניסה. במפגש יינתנו כלים לקליטה מיטבית בגנים העירוניים. רישום לערב הסברה במייל : This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ניתן להירשם עד לתאריך 12.1.2017

מה לגבי ילד שעדיין לא גמול מחיתול – האם הוא יכול להירשם לגן עירייה?
תהליך הגמילה מחיתולים צריך להסתיים לפני שהילד נכנס לגן עירייה. 
מה מספר הילדים המקסימלי בגן עירייה? 
מספר הילדים לא יעלה על 35 ילדים. 
כמה אנשי צוות נמצאים בגן עירייה? 
צוות גן כולל בדרך כלל גננת, סייעת, גננת משלימה וסייעת משלימה שמחליפות את הצוות בימים החופשיים שלהן.

מהן שעות הפעילות של גן עירייה? 

גני העירייה פועלים עד השעה 14:00 וביום שישי עד 12:45. 

האם הילד שלי מוכן לגן עירייה?

חינוך ומצויינות - רישום לגני העירייה: המדריך המלא לרישום לגנים
מלבד השאלות הטכניות הרבות ישנן דילמות נוספות שצפות כאשר הורים מגיעים לשלב זה בחיי הילד. מדריכת ההורים הדר בן מאיר המכונה "גברת פלפלת" מספרת על הקשיים שפוקדים את ההורים בתקופה זו "המעבר לגן עירייה הוא מאוד מפחיד- בעיקר להורים. אנחנו (ההורים) עוברים ממסגרת בה אנחנו יודעים שכל היום יש מישהו שרואה את הילד שלנו, יודע מה עובר עליו. הגן הוא גן שאנחנו בחרנו אחרי שעברנו 20 גנים ולחצנו להתקבל לגן הטוב ביותר. גננת שיכולנו לדבר איתה בכל שעה, קיבלנו ממנה תמונות בלייב והיא נישקה בלי סוף את הילד שלנו. היינו בטוחים. פתאום אנחנו צריכים לעבור לגן שבו יש רק שני אנשי צוות, הרבה ילדים, המבנה מאוד גדול, החצר נראית לנו גדולה ומסוכנת ולנו אומרים תשחררו! לא כל כך קל".
אחת השאלות המרכזיות שהורים שואלים את עצמם בשלב זה היא האם הילד שלי מוכן לגן עירייה? הדר בן מאיר מפרטת כמה פרמטרים דרכם נוכל לבחון אם הילד בשל למעבר:
1. בשלות רגשית- האם הילד מסוגל לדחות סיפוקים, ילד שמסוגל להתמודד עם מצבי תסכול, מתמודד טוב יחסית עם מצבים חדשים. חשוב לדעת שזהו פרמטר שהוא קצת מטעה, מאחר ויש ילדים שבאופן מולד יותר קשה להם עם שינויים- זה לא בהכרח מעיד על הבשלות לגן עירייה, יש ילדים חזקים ברמה הקוגניטיבית- שפתית שיכולים להיות קשיים רגשיים עם התמודדויות מסוימות.
2. בשלות מוטורית- ילד שמסוגל ללכת, לקפוץ, לרוץ, לשבת ולשלוט בצרכיו.
- כדאי לא לחכות לקיץ לגמילה של הילד ולעשות את זה אפילו חצי שנה לפני הכניסה לגן.
3. בשלות שפתית- ילד שמסוגל להביע את רצונותיו.
4. בשלות חברתית- הילד יודע להיכנס למשחק משותף עם ילדים אחרים גם בלי תיווך והתערבות של מבוגר, מסוגל להבין קודים חברתיים בסיסיים ולעמוד בהם. 

והכי חשוב, שיהיה לכל ההורים ובעיקר לילדים בהצלחה בדרך החדשה ממערכת "נתניה נט".