פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
פעילות אקולוגית בבתי הספר בנתניה | תמונה: עיריית נתניה פעילות אקולוגית בבתי הספר בנתניה פעילות אקולוגית בבתי הספר בנתניה | תמונה: עיריית נתניה

תלמידי חטיבת הביניים מרים ילן שטקליס ותלמידי כיתה ד'4 מבית הספר רבין יצאו השבוע לעבודות זריעה בחורשת האלונים

מדובר במיזם סביבתי, שיצא לפועל בהדרכתה של האקולוגית העירונית, אביב אבישר, במטרה להצמיח צמחים שהיו חלק מהחורשה ולמנוע התפשטות של מיני צומח פולשניים.

פעילות אקולוגית בבתי הספר בנתניה | תמונה: עיריית נתניה

 

עשרות מיני הזרעים שנזרעו, נאספו בשנה שעברה בחורשה, המתינו כל הקיץ וכעת נזרעו בחזרה, בתקווה שינבטו ויכסו את השטחים החשופים, כאמור לפני כניסת מיני הפולשניים.

בטרם היציאה לפעילות שוחחה האקולוגית עם התלמידים על חשיבות השמירה על המגוון הביולוגי וההשפעה שיש להיכחדות מינים מן העולם ולהשתלטות של מינים פולשים על אזורנו והתלמידים יצאו לפעילות בגאווה רבה, ברצינות ובמסירות ונשארו מעבר לנדרש על מנת לסיים את עבודות הזריעה.

מרינה אלישע, מנהלת מחלקת חינוך סביבתי בעירייה מציינת כי בתי הספר השותפים לפעילות זו מאמצים את החורשה מספר שנים ומקיימים בה פעילות ניקיון, הדרכה ולמידה חוץ כיתתית "מינהל החינוך הינו שותף לקידום יוזמות סביבתיות ואין ספק כי שיתוף הפעולה בין כל הגורמים העירוניים תורמת להעלאת המודעות גם בקרב בני המשפחה ומהווה דוגמא לרבים אחרים."

אביב אבישר האקולוגית העירונית מוסיפה כי מעבר לחיסכון בעלויות להתקשרות עם קבלנים חיצוניים, קיים הערך החינוכי שבתי הספר מנחילים לתלמידים: למידה משמעותית תוך כדי תרומה לסביבה.