פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מדליית הוקרה לאיש החינוך טומי ברעייר מדליית הוקרה לאיש החינוך טומי ברעייר מדליית הוקרה לאיש החינוך טומי ברעייר

בימים אלה, חזר מגרמניה טומי ברעייר, ניצול שואה, תושב נתניה, אשר זכה לקבל שם מדליית הוקרה על פעילותו החינוכית רבת השנים

בטכס חגיגי קיבל טומי ברייער, ניצול שואה, תושב נתניה, איש חינוך רב פעלים, מדליית הוקרה על פעילותו בקרב בני נוער.

מדליית הוקרה לאיש החינוך טומי ברעייר

הטקס נערך המסגרת מיזם משותף שמקיימים תלמידי בתי הספר ריקרדה הוך בגיסן שבגרמניה לבין אלדד שבנתניה, מזה כשש שנים.

את המדליה העניקה לברעייר ראש עיריית גיסן כאות זכרון והנצחה לגברת הדוויג בורגהיין שניהלה בשנים 1920 – 1933 את FORBEL SEMINAR סמינר לגננות שפעל בגיסן שבגרמניה והכשיר גננות רבות. בורגהיין נרצחה באושוויץ בשנת 1943.

ברייר, פועל מזה שנים למען קיום מפגשים, סדנאות, ביקורי גומלין וטיפוח הקשרים בין תלמידי בתי הספר, מתוך תחושה של שליחות ורצון להוביל את הדור הצעיר להיכרות עם נושא השואה ולטפח את הקשר בין בני הדור הצעיר.
מדובר בפרוייקט משותף למען סובלנות ואחווה עולמית, שנועד להביא לחשיבה משותפת, לשינוי בתודעה לקראת עולם טוב יותר, במטרה לפעול ולשמור על זכותו של האדם לחיות חיים הוגנים בעולם מכבד, כדבריו.
בטכס אמרה ראש העיר "מר תומאס ברייער, הוא יוצא מחנות ההשמדה, שידע כעוף החול להתנער מעברו, לצעוד ולהצעיד אל הווה ועתיד טובים יותר. הוא לקח בעקבותיו, אנשים צעירים שרק שמעו על המלחמה הנוראה ההיא והחליטו, בליווי מחנכיהם, לגשת אל הנושא הכאוב, ללמוד אותו ולהכיר דרכו את עמיתיהם בנתניה. תודות לו, מקיימים תלמידים מגיסן -גרמניה ומנתניה - ישראל, מפגשים משותפים, סדנאות וביקורים באתרי זכרון ומורשת ובתוך כך יוצרים שפה משותפת והופכים את האפל לתקוה גדולה.

"תם אבל לא נשלם" אמר ברעייר בציפייה לבני נוער נוספים משתי המדינות שיובילו לעולם טוב יותר.