פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
תמונה קבוצתית סודקות את תקרת הזכוכית תמונה קבוצתית | צילום: אלי גואקיל

תלמידות מבית ספר שרת זכו במקום הראשון בתחרות הקמת אתרים בהשראת מדעניות נערצות. תלמידות ש"י עגנון זכו במקום השלישי 
450 נערות מבתי ספר בארץ השתתפו בתחרות בניית אתרי אינטרנט על פלטפורמת WIX.

תמונה קבוצתית | צילום: אלי גואקיל 

450 נערות מבתי ספר בארץ השתתפו בתחרות "סודקות את תקרת הזכוכית" של "כל ישראל חברים", במסגרתה פיתחו פרויקטים טכנולוגיים יחד עם מתנדבות מעולם ההיי-טק ובנו אתרי אינטרנט.

במקום הראשון זכו כאמור תלמידות מבי"ס משה שרת שבנו אתר על המדענית, פרופ' רות ארנון, ביוכימאית מומחית לאימונולוגיה ממכון ויצמן למדע, שעסקה במחקר פורץ דרך בתחום פיתוח תרופה למחלת הטרשת הנפוצה. תלמידות בי"ס ש"י עגנון מנתניה זכו במקום השלישי.

אירוע הסיום נערך ב-2.6.16 במכללת אפקה להנדסה בתל אביב והוצגו בו הפרויקטים עליהם עמלו הנערות בשנה האחרונה. כיום התכנית מופעלת בבתי ספר במקווה ישראל, בת-ים, נתניה, קרית-גת ובני-ברק/פרדס כץ וקרית מלאכי.

מהי תוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית"?

התכנית נועדה להעניק לנערות כלים להשגת תעודת בגרות איכותית, הכוללת מתמטיקה מוגברת ומקצועות מדעיים. התוכנית פותחת דלתות ומגדילה את סיכוייהן לבחור ללמוד בעתיד מקצועות מדע והנדסה באוניברסיטה. 

במהלך האירוע הוצגו אתרי אינטרנט על פלטפורמת WIX שבנו תלמידות כיתה ח' בליווי יזמות היי-טק מתנדבות. האתרים מוקדשים למדעניות נבחרות מההיסטוריה שמעניקות השראה לבנות. השנה, לצד השופטים בתחרות האתרים, גם הבנות המשתתפות הצביעו באפליקציה לאתר הזוכה.
"מדובר בפרויקט בעל חשיבות ברמה החברתית-לאומית" אומר פרופ' עמי מויאל, נשיא אפקה – המכללה האקדמית להנדסה' "התעשייה הישראלית זקוקה למהנדסים, אחת הדרכים באמצעותה ניתן להגדיל את מספר הפונים ללימודי מדעים והנדסה היא חיזוק אוכלוסיות בהן יש תת ייצוג ללימודי התחום ובכלל זאת גם הנשים. מעבר לכך, אנו רואים חשיבות לבניית קשר בין תלמידות בתיכון לבין האקדמיה, זאת בכדי להעניק להן חשיפה לעולם המדע וההנדסה שתיטע בהן את האמונה שאם הן רוצות הן יכולות. אני משוכנע כי תכניות מעין אלו, בשיתוף פעולה בין מערכת החינוך לאקדמיה, יסייעו בהגדלת מספר הנשים הבוחרות ללמוד מדעים והנדסה וישפיעו לטובה על מסלולי החיים של התלמידות."