פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
מסעות התלמידים לפולין הוזלו מסעות התלמידים לפולין הוזלו מסעות התלמידים לפולין הוזלו | צילום: fotolia

משרד החינוך הוזיל את המסעות לפולין בכ-1,200 שקלים לכל תלמיד ויישא בעלויות המלווים במקום ההורים

בתום מו"מ עם הספקים שנערך במטרה להוזיל עלויות עבור בני הנוער, משרד החינוך מפרסם היום (ב') את תוצאות המכרז החדש ליציאת משלחות נוער לפולין.

התעריפים החדשים ייכנסו לתוקף בינואר 2016.

נפתלי בנט, שר החינוך: "אסור שזיכרון השואה יהיה לעשירים בלבד. הוזלנו את המסע לפולין בצורה משמעותית, כדי שהורים לא ישלמו יותר מהדרוש על מסע חינוכי בפולין. המטרה היא שיותר תלמידים ותלמידות יוכלו להשתתף במסע, ומי שלא יוכל, נעמיד לרשותו קרן מלגות מיוחדת לעניין. בהחלטה הזאת נדרשה מאתנו החלטיות ונחישות מול כוחות חזקים בשוק, אשר במשך שנים גבו מחירים גבוהים מאד על המסע, אך השגנו את היעד שהצבנו. אני מבקש להודות למנכ"לית המשרד על העבודה המאומצת, ולברך גם את קודמי בתפקיד הרב שי פירון שהחל במהלך״.

מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך: "מדובר בבשורה גדולה עבור ציבור ההורים והתלמידים. פעלנו בכל האמצעים כדי להקל את הנטל הכספי על ההורים, ולאפשר לכמה שיותר תלמידים לצאת למסע החשוב והערכי הזה. המסע לפולין הוא ציון דרך מכונן ומשמעותי בחיי כל תלמיד בישראל, ומחובתה של מערכת החינוך לטפח מפעל חשוב זה. הוזלת המסעות לפולין הייתה אתגר גדול שהמשרד לקח על עצמו, ובתום מו"מ עיקש הצלחנו להביא להוזלה משמעותית ובחיסכון למשקי הבית בישראל".

מדי שנה, כ-30 אלף בני נוער משתתפים במשלחות לפולין, במטרה לחזק את שייכות התלמידים לעם ישראל ולמורשת. המסע לפולין הוא שיאו של תהליך חינוכי לימודי הכולל העמקה בנושא וסיור במוזאוניים ובאתרים רלוונטיים, השהות בפולין, ובתום המסע מתקיים תהליך עיבוד חינוכי של החוויות הרגשיות והלימודיות.
לאורך השנים התעוררה ביקורת ציבורית על התעריפים הגבוהים שהורים נאלצים לשלם, כדי שילדיהם ישתתפו במסע. הנושא לא היה מוסדר באופן מלא, וכך אירע שלעתים נותני השירות גבו אלפי שקלים ללא פיקוח. המחיר הממוצע למסע בן שמונה ימים הוערך בכ-6,000 שקלים, והיו חברות שגבו תעריפים גבוהים מכך.

המכרז מאפשר תחרות רחבה יותר ושירות שינתן על ידי מגוון ספקים, תוך דגש על איכות השירות שניתן ועל המחיר המשולם. במשרד החינוך מדגישים כי בכוונתם לקיים פיקוח הדוק אחר יישום תוצאות המכרז.
משרד החינוך ימשיך להעמיד לטובת תלמידים זכאים מלגות לצורך מימון והשתתפות במסע לפולין.

מחירי המסע לפולין: מסע לשבעה ימים - עלות מקסימלית בסך 4,338 שקלים, מסע לשמונה ימים – עלות מקסימלית בסך 4,550 שקלים.

לכל ספק שנכלל בין הזוכים נקבע מחיר מסוים בטווח המחירים הנ"ל, ובתי הספר יכולים לבחור עם איזה ספק לצאת למסע. במסגרת זו ממליץ המשרד לבחון, בין היתר, את המחיר שניתן על ידי הספקים השונים.