פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ג'יין הלוי ופמלה אנדרסון איך קשורה פמלה אנדרסון לבחירות המקומיות בנתניה? ג'יין הלוי ופמלה אנדרסון

החלטתו של יוני ג'ורנו, ראש רשימת נתניה שלנו למועצת העיר, להציב את ג'יין הלוי במקום השני והריאלי, גררה תגובות בינלאומיות

אנשים בנתניה - איך קשורה פמלה אנדרסון לבחירות המקומיות בנתניה?

ג'יין הלוי, המתמודדת מטעם רשימת נתניה שלנו בראשות יוני ג'ורנו ואשר נבחרה כאחת מחמישים הנשים המשפיעות בישראל על-פי פורבס, הוצבה במקום השני ברשימה, כך חשף בסוף השבוע ראש הרשימה עו"ד יוני ג'ורנו.

פמלה אנדרסון קוראת לנתנייתים לתמוך ברשימת נתניה שלנו

ההודעה על קידומה של הלוי, מייסדת ויו"ר הקואליציה הבינלאומית לאיסור סחר בפרוות ואחת האקטיביסטיות המוכרות בארץ לשיפור היחס לבעלי חיים, היכה גלים. בין הראשונות לברך על המהלך היא הכוכבת ההוליוודית, פמלה אנדרסון, שאף הוציאה באמצעות דובריה מכתב ברכה רשמי ובו קריאה לתושבי נתניה לתמוך ברשימת "נתניה שלנו" בראשות יוני ג'ורנו למועצת העיר.

בראיון לנתניה נט הרחיבה ג'יין הלוי על פעילותה הציבורית בהיבט הלאומי והבינלאומי ועל קידום האג'נדה בה היא מאמינה בעיר מגוריה נתניה כחברת מועצה.

את הודעת התמיכה מפמלה אנדרסון קיבלת מיד עם נחיתתה בישראל מכנס בינלאומי שהתקיים במנהטן אליו הוזמנת כאחת הנואמות המרכזיות "אכן, היכרותי עם פמלה אנדרסון היא רבת שנים. שתינו תומכות ומקדמות את נושא אי השימוש בפרוות בתעשייה וכן נושא 'צער בעלי חיים'. פמלה ביקרה בישראל פעמיים, בשנים 2010 וכן בשנת 2013, בין השאר כדי לתמוך במהלך אותו אני מובילה משנת 2009 להכניס בחקיקה איסור שימוש בפרוות בתעשייה. המהלך שהחל בישראל שימש השראה לעשרות ארגונים ברחבי העולם, וכיום רבים מהאופנאים המובילים בעולם לא משתמשים בפרוות, ונכון לסוף השבוע גם לוס אנג'לס העבירה חקיקה בנושא".

אנשים בנתניה - איך קשורה פמלה אנדרסון לבחירות המקומיות בנתניה?

אין מאחורי ג'יין הלוי סוללה של יח"צנים, אבל גם אין חבר כנסת שיעז להתחמק ממנה. לא בכדי הכתיר בשנת 2013 המגזין פורבס את ג'יין הלוי כאחת מחמישים הנשים המשפיעות בישראל. האישה הצנומה, מאפרת במקצועה, משמשת כאמור כמייסדת וכיו"ר הקואליציה הבינלאומית נגד סחר בפרוות ארגון המאגד תחתיו 70 ארגונים הפועלים בעשרות מדינות. פול מקרטני, בריז'יט ברדו, הדלהי לאמה וכמעט כל שחקני הוליווד, השתתפו והביעו תמיכה גלויה במחאה העולמית אותה היא מובילה. ג'יין גדלה בצרפת. לישראל עלתה בגיל 17. אהבתה לבעלי חיים היא מילדות. עוד בצרפת השתתפה ג'יין הילדה בהפגנות שיזמה בריז'יט בארדו, שסימנה אותה כבר אז.

מדוע בחרת להצטרף למרוץ על מקום במועצת העיר ומדוע החלטת להתחבר לרשימת נתניה שלנו בראשות יוני ג'ורנו?

"כתושבת העיר נתניה מפריעה לי מאוד המדיניות העירונית בכל הקשור לבעלי חיים. הרחובות מלאים בחתולים הזקוקים לסירוס ולעיקור. למרות שהמכלאה העירונית נבנתה מחדש, המצב שם מבחינת בעלי חיים בכי רע, ונדמה כי האטימות שוברת שיאים. אין הבנה אמיתית בחשיבות בעלי החיים למרקם האקולוגי ולתרומתם לחברה ולטבע. כשפגשתי את יוני ג'ורנו החיבור היה מידי. יש בו את החמלה והרצון לסייע. היה נראה לו טבעי לחלוטין להוסיף למצע הבחירות סעיף שלם המתייחס לבעלי חיים. בכוונתי לפעול לקביעת תקציב שנתי קבוע לעיקור ולסירוס חתולים, כמו כן לבחון אפשרות לתקצוב עירוני קבוע לעמותת המתנדבים שכיום פועלת במכלאה. זאת, כמובן, לצד חינוך והסברה בגני ילדים ובבתי הספר על חשיבות החמלה לבעלי חיים, כחלק בלתי נפרד מהמרקם האקולוגי והתרומה האדירה שלהם לחיים שלנו בכל ההיבטים הקיימים. כמובן, שכל נושא איכות הסביבה חשוב לי מאוד. הייתי רוצה שיגדילו את ההשקעה בשימור הסביבה, ביותר ירוק בעיניים, כי בסופו של דבר נתניה שלנו".

אנשים בנתניה - איך קשורה פמלה אנדרסון לבחירות המקומיות בנתניה?