פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
עו"ד אורי רפאל | צילום: שרית ציילר כהן "הלוואי שנשב יחד בעוד כמה שנים ונבין שעשינו היסטוריה" עו"ד אורי רפאל | צילום: שרית ציילר כהן

שואף לקדם את החינוך, להילחם על כל תלמיד ולתת הזדמנות שוויונית לכלל ילדי העיר. מסייע לנזקקים ולמעוטי יכולת, עוסק בפעילות חברתית ענפה ולא מדבר על ראש העיר או על מנדטים. עו"ד אורי רפאל, מספר 4 בסיעת "עוצמה לנתניה", יודע בדיוק מה העיר צריכה כדי להחזיר עטרה ליושנה

עו"ד אורי רפאל | צילום: שרית ציילר כהן

אחד הדברים המאפיינים ביותר את עו"ד אורי רפאל הוא היותו ממוקד מטרה. נכון יותר, הרבה מאוד מטרות. האיש שחבר להרצל קרן ומדורג במקום הרביעי בסיעת "עוצמה לנתניה" מעדיף להתמקד בעשייה מאשר לצאת בהצהרות. האם ראש הסיעה שלו מסוגל להדיח את ראש העיר מרים פיירברג-איכר וכמה מנדטים ביכולתם להשיג? "יש לי הערכה, אבל אני שומר אותה לעצמי ועסוק 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע כדי ליישם אותה", הוא אומר בראיון ל"נתניה נט".

בבחירות הקודמות רץ רפאל, פעיל חברתי בשלל תחומים, בראש סיעה עצמאית למועצת העיר שבאופן לא מפתיע נקראה "צדק חברתי" אך לא עברה את אחוז החסימה. הפעם כאמור חבר לקרן. "עקבתי לא מעט אחר פועלו של קרן והתרשמתי כי מדובר באדם הפועל ללא כל אינטרס אישי", אומר עו"ד רפאל. "התברר לי כי תפקידיו במועצה ובעירייה היו מאז ומתמיד ללא שכר. הוא מקדם את האינטרסים של התושבים, פועל באופן מקצועי ביותר, הגיש לא מעט עתירות על חשבונו להפחתת הארנונה, הציל את שמורת האירוסים ושלולית החורף שלימים הפכה לפארק מדהים, נלחם ללא פשרות עבור תושבי נתניה, הביא לפתיחת חוף פולג לאחר שנסגר בעקבות זיהום ועוד".

על הדרך המשותפת עם קרן הוסיף: "החלטנו לשלב כוחות יחד עם פעילים חברתיים נוספים, כך שכמעט נציג מכל שכונה יהיה חלק מהסיעה שלנו. בנינו צוות צעיר, מגובש ואיכותי במטרה לשפר את איכות החיים שלנו ושל תושבי נתניה. הנציגים מכל שכונה יעבירו את הדיווחים בשוטף מהשטח לסיעה ומשם לטיפול הגורמים השונים בעירייה, כך שהדבר יעשה ללא מנגנוני שכר מנופחים, בהתנדבות, במהירות וביעילות לקידום האינטרסים של כלל השכונות. זה לא מובן מאליו שאנשים קמים בבוקר ומחליטים לתרום מזמנם עבור הזולת".

אנשים בנתניה - "הלוואי שנשב יחד בעוד כמה שנים ונבין שעשינו היסטוריה"

חבר המועצה הרצל קרן ועו"ד אורי רפאל | צילום: שרית ציילר כהן

בין משפט לכדוריד

אורי רפאל, 39, נולד בנתניה ומתגורר בשכונת גלי ים. נשוי לשמרית ואב לאמילי בת ה-8 ואפק בן ה-6. עורך דין ונוטריון, בעל משרד פרטי מזה כ-14 שנים. עוסק במיסוי מוניציפלי, משפט מנהלי ותחומי המשפט האזרחי-מסחרי. ייצג חלק מהחברות המובילות במשק, לרבות חברות ציבוריות ומשמש כיועץ משפטי למספר חברות ועסקים. במקביל, מלווה עו"ד רפאל מספר פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית , שימור ועוד באזור גוש דן.

גדל בנאות הרצל ומכיר מקרוב את הקשיים והבעיות בשכונה, בה מתגוררים עד היום הוריו ומשפחתו המורחבת. למד בבית הספר היסודי אוסישקין תל"י ולאחר מכן בתיכון שרת בעיר. בשנת 1999 נרשם ללימודי תואר LLB במשפטים במכללה האקדמית נתניה ובמקביל סיפק שירותי יעוץ לאזרח בטירת הכרמל וסייע בהרחבת הספרייה העירונית. עובד למחייתו מגיל צעיר ואף מימן בעצמו את לימודיו. לאחר שהוסמך כעו"ד שב לעסוק בתחום הקרוב ללבו – ענף הכדוריד בו שיחק מגיל 12, והקים בשנת 2005 את עמותת הכדוריד הפועל נתניה. מאז הוא מנהל ומאמן בה בהתנדבות ילדים, נשים ומבוגרים. בשנה הקרובה שם לעצמו למטרה לבנות שוב את בית הספר לכדוריד שמנה בעבר מאות ספורטאים בעיר. "מבחינתי הקמת העמותה היא ניסיון לסגירת מעגל שהחל מי שמשך אותי לענף, בחור צעיר בשם ארז אלון ז"ל, שנקטף בדמי ימיו, אשר מאות הילדים שעברו במועדון הכדוריד חייבים לו לא מעט", מספר רפאל. "ביום שאצליח לשחזר את הישגיו אוכל לומר שהמעגל הזה נסגר". רפאל אף משמש כיום כחבר בהנהלת איגוד הכדוריד.

שיפוץ, גיוס, מחזור

מעבר לפעילותו בתחומי המשפט ובסיוע למעוטי יכולת רבים בתחום פשיטות הרגל וחסויים, עוסק רפאל בפעילויות חברתיות מגוונות, רובן ככולן מתחת לרדאר. מסיוע לנזקקים וגיוס תרומות, עבור בהקמת כיתת מחשבים במתנ"ס גלי ים באמצעות פרויקט מחזור מחשבים מחברות הייטק וכלה בשיפוץ גנים ויוזמה לביטול צמצום הכיתות בבית ספר ע"ש "אילן רמון".

"אני שואף לקדם את החינוך כדי לדאוג לעתיד טוב יותר עבור הילדים שלי ושל כלל תושבי נתניה במטרה שיהיו גאים לגור בעיר הזו ובנוסף מקווה שנחזיר את התושבים הצעירים שעזבו", מסכם עו"ד רפאל. "אני רוצה להגיע לסיטואציה בה הורים יישבו לשיחות חולין ויאמרו בפה מלא שהחינוך בנתניה איכותי ואף מושא לקנאה לערים אחרות. חשוב להילחם על כל תלמיד ותלמיד ולתת הזדמנות שוויונית להצליח לכלל ילדי העיר. הלוואי שנשב יחד בעוד כמה שנים ונבין שעשינו היסטוריה".