פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
אמנון סעדון אמנון סעדון לא נח לרגע אמנון סעדון

אמנון סעדון הוא ללא ספק אחד הפעילים החברתיים המובילים בעיר בכלל וברמת פולג בפרט. בראיון לנתניה נט הוא משתף בפרויקטים שעל הפרק, היחס של המשפחה לעניין והיתרונות בקשר ישיר לראש העיר

נתניה נט בסדרת כתבות על פעילים חברתיים, מנסה להבין מה מניע את הפעילים החברתיים ולהכיר אותם טוב יותר.

אמנון סעדון (56) תושב רמת פולג מעיד על עצמו שמאז היותו ילד הוא פעיל למען החברה בעיר ועידן הפייסבוק הוא שחשף אותו יותר לאור הזרקורים. סעדון נשוי ואב לשלושה, בעל עסק לשיווק ויבוא שמקדיש לא מעט מזמנו לעשייה פוריה שכולה התנדבות. תפסנו אותו לשיחה קצרה במטרה להבין מדוע בזמן הפנוי שלו הוא בוחר להתנדב לפתור בעיות כאלה ואחרות בשכונת מגוריו ובעיר.

מה הביא אותך להיות פעיל חברתי?

מאז שאני זוכר את עצמי הייתי מתנדב, אני מדבר איתך על מועצת התלמידים בבית הספר והתיכון, בצבא וכמובן אחרי. הפעילות החברתית שלי בשכונה התחילה בקבוצת ריצה כמובן התנדבות. ראיתי שמדריכי ריצה מרשים לעצמם להפציץ מחירים והחלטתי להרים את הכפפה ולהקים קבוצה ריצה שהפכה מהר מאוד לאחת הגדולות בעיר, בהתנדבות מלאה. חשוב לציין שיש לי הכשרה מוינגייט להדריך קבוצות.אחר כך הגיע המאבק על האנטנות, יש לי בת דודה שהיא חברת כנסת והפעלתי אותה בנושא, הגיע סגן השר לאיכות הסביבה לאיזור ועשינו המון רעש שבסופו של דבר עזר לבטל את כל הדבר הזה.

אנשים בנתניה - אמנון סעדון לא נח לרגע

למה את הזמן הפנוי שלך אתה בוחר להשקיע בעוד עבודה?

הסוד בעיניי הוא לדעת לחלק את הזמן נכון, אני משקיע בעצמי, בתחביבים שלי, הולך לים נמצא עם המשפחה ומבלה עם חברים אבל גם מתנדב. אני מאוד אוהב את מה שאני עושה, זה בדם שלי- חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. אין לי משהו אחר להגיד מעבר לכך שזה נותן לי סיפוק אדיר ובעל חשיבות אדירה בעיניי.

איך המשפחה מקבלת את הפעילות שלך?

לא תמיד זה עובר חלק הרבה פעמים ישנן שיחות על הנושא או טענות כאלה ואחרות אבל בשורה תחתונה הם מבינים שזה עושה לי טוב, מספק אותי ומקבלים את זה. אני כמובן לוקח לתשומת ליבי כל הערה או טענה אם יש ומנסה תמיד לשפר ולרצות את כולם.

מה הפרוייקטים הנוכחיים עליהם את עמל?

יש את הפרוייקט החדש של משמר השכונה אליו אנחנו מגייסים מתנדבים, ויש את פרוייקט בית הכנסת של חב"ד שאחרי שהיה תקוע במשך שנתיים קיבל את האישורים הנדרשים ואוטוטו נכנס לפעילות וזה בזכות ראש העיר מרים פיירברג אותה פגשתי באירוע, הצפתי את הנושא ותוך שבוע מרגע השיחה כל האישורים היו מוכנים והדברים זזו. 

פעילים חברתיים נוספים בסדרת הכתבות של נתניה נט

מאור דאיה בראיון על פעילות חברתית ומה שמסביב