פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
יוני ג'ורנו יוני ג'ורנו כל הדרך למעלה יוני ג'ורנו
אחרי שהכריז בקול תרועה רמה כי הוא מתכוון להתמודד על ראשות העיר נתניה בבחירות הקרובות, הבין עו"ד יוני ג'ורנו כי נכון יותר עבורו לעבור תחילה במועצת העיר. בראיון כנה במיוחד מדבר הפעיל החברתי אולי הכי מוכר בעיר על הניצחון האישי שלו, האכפתיות כלפי הציבור ולמה חזר בו מהחלטתו

עו"ד יוני ג'ורנו (40) הוא ללא ספק אחד מהפעילים החברתיים הכי מוכרים ומוערכים בנתניה, וזה לא בא לו סתם כך. ג'ורנו נולד בשכונת אזורים בעיר, האח הצעיר מבין עשרה אחים למשפחה קשת יום מה שבסופו של דבר גרם לו אם או בלי לרצות להות דוגמא חיה לפתגם "אין דבר העומד בפני הרצון". בין נקודות הציון עליהן סימן וי בדרך למקום שבו הוא נמצא היום שימש כיו"ר התאחדות הסטודנטים במכללת נתניה, מנכ"ל אגודת הסטודנטית, תואר במשפטים וקורס גישור.

לפני כמה חודשים יצאת בהצהרה שאתה מתכוון לרוץ בבחירות לראשות העיר, למה חזרת בך?
לא חזרתי בי, פשוט חשבתי והתייעצתי עם מי שצריך והגענו למסקנה שזה עוד לא הזמן הנכון לעשות את הצעד הזה ושנכון יותר יהיה להתחיל במועצת העיר, שאלה שלא מכירים אותי יכירו אותי ואת פועלי בעיר, יתנו בי יותר אמון ומשם אתקדם. אין לי ספק שאגיע לכיסא ראש העיר במוקדם או במאוחר כמו שאני יודע מראש שלא אמשיך מעבר לשתי קדנציות בתפקיד. המטרה שלי היא להביא לשינוי בראש ובראשונה ברוח, לתעדף דברים אחרת כמו למשל את החינוך בעיר, את התרבות ולשים בראש המעלה גם את רצונם של התושבים החילונים בעיר שבעיניי סובלים מקיפוח בכל הקשור בעיקר לפעילות בשבתות וחגים, פיתוח השכונות הוותיקות בעיר ולא רק בניה חדשה.

כיום אתה תורם המון מהידע והזמן שלך לתושבי העיר, למה?

אני תורם מהידע ומהזמן שלי לא מהיום וזה נכון שתועלת אין לי ואני גם לא מחפש תועלת, אני פשוט בנאדם שאכפת לו, שלא שוכח מאיפה הוא הגיע. יש לנו עיר מדהימה שלצערי לא מנוצלת מספיק שראשיה על פניו דואגים לרווחת התושבים אבל לא מספיק או יותר מדויק לומר לא לכלל התושבים ואת זה חשוב לשנות.
מי האנשים ברשימה שלך בהם אתה מאמין ואיתם מתכוון לצעוד קדימה?
אני מאמין באנשים שלי ולכן אני בטוח שנצליח להגיע הכי רחוק שאפשר אם זו חדדוה שולץ שפרשה ממערכת החינוך אחרי 25 שנים ומשמשת היום בתפקיד סמנכ"לית הדרכה ופדגוגיה,עידו בן שמחון אלוף ישראל לשעבר בטניס שולחן ומאמן נבחרת ישראל לאולמיפאדה פארלימפי ונורית פלד שגם כן מגיעה מעולם החינוך וכיום מנהלת את בית הספר התיכון מרכז הנוער. אם יש משהו שבכל שלב בדרך שלי אני מוכיח ומתכוון לעשות זאת גם הפעם זה שאם תאמין בעצמך השמיים הם הגבול.