פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
לידור מסיקה | צילום: שיר שם טוב מוסיקה חלומות ומה שביניהם לידור מסיקה | צילום: שיר שם טוב

רגע אחרי שהתקבל ללהקה צבאית, מספר בוגר הקונסרבטוריון העירוני בתניה, לידור רם מסיקה, על המקריות בה הגיע לעולם המוסיקה בכלל והקלאסית בפרט, התגובות מהסביבה והחלום לעתיד

ימים עמוסי עשייה עוברים על הזמר הצעיר לידור רם מסיקה, תלמיד תיכון ריגלר.

לידור מסיקה | צילום: שיר שם טוב

לידור מחלק את זמנו בין בחינות הבגרות והגשת העבודות בבית הספר, לבין המקהלה, הרכב הקאמרי והרכב הבנים של ניצן, התכנית לזמרים מצטיינים בירושלים והרכבי הג'אז במגמת מוסיקה של בית הספר מטרו ווסט ברעננה.

לידור הגיע לבית ספר ריגלר והתחיל ״בטעות״ ללמוד במגמת מוסיקה, למרות שרצה ללמוד אומנות. מהר מאוד גילתה אותו המורה שהבינה שמקומו הוא במוזיקה.

תפסנו את לידור לשיחה קצרה על אהבה, קבלה, שאיפות וחלומות.
איך נוצר החיבור למוסיקה הקלאסית?
חברה טובה שלי, התעקשה שאבוא לשמוע אותה שרה בקונצרט ומפה לשם הכרתי את המורה שלה, ויטה גורביץ׳, מורתי שלי מאז ועד היום.
אני מודה שפחות התחברתי לתחום הקלאסי בהתחלה, ראיתי בו ישן ואפילו משעמם אך ככל שהעמקתי בזה יותר וניתחתי את החומרים משהו בחשיבה נפתח ופשוט התאהבתי.

אנשים בנתניה - מוסיקה חלומות ומה שביניהם

לידור מסיקה | צילום: רותם אוריון

אתה בא מבית דתי, איך ההורים בפרט והסביבה בכלל קיבלו את הבחירה שלך?
בהתחלה קצת הרימו גבה, אבל ברגע שהבינו כמה זה חשוב לי ועד כמה אני חדור מטרה הם איתי לגמרי, מאמינים תומכים ומאושרים בשבילי שאני עוסק במה שאני אוהב ונכון עבורי.הייתה תקופת ביניים שבה הרגשתי שזה לא ממש עובר בגרון לכמה מהסובבים אותי והייתה חשיבה אפילו לעבור בית ספר אבל זה לא מנע ממני להתמקד בי וברצונות שלי. נשארתי במקומי ובסופו של דבר זה היה הנכון לעשות. אני חושב שקיבלו את זה והתחילו לתמוך בי ולהאמין בי ברגע שהבינו שאני באמת אוהב את זה.

אני מאמין בעבודה קשה, מי שמאמין בעצמו וטוב במה שהוא עושה יצליח.

האם המוסיקה הקלאסית בארץ זוכה למקום הראוי לה?
בעיניי, יש שסע גדול בין המוסיקה הקלאסית לבין ״השאר״. אנשים שמתעניינים במוסיקה קלאסית בדר״כ נתפשים כמתנשאים, באים להעביר תוכן לא ברור, מוסיקה ישנה, כבדה, ועוד.
אין אפילו נסיון להקשיב ואולי להבין את המוסיקה. ישנן אמירות רבות מאחר ופחות אנשים מתעסקים בז׳אנר הזה, אך ביקור קטן בעולם מגלה שהעניין רק מתפתח. בישראל לא תמיד נותנים מקום למוסיקה, ולכל סוג קהל יש סגנון המוסיקה שלו. לדעתי, ראש פתוח, והקשבה, הוא דבר חשוב בתחום.
עד כמה אתה שלם עם המקום שבו אתה נמצא היום?
אני לגמרי שלם עם העשייה שלי. נהנה מכל רגע ורגע בניהול רומן בלתי פוסק עם המוסיקה.

מה החלום שלך?
החלום שלי הוא להצליח להשפיע ולשנות דברים בחברה בעזרת שימוש במוסיקה לכל סוגיה, ליצור משהו חדש ומיוחד ולהביע את עצמי ואת אישיותי כ-לידור.