פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
של"ג בן שטרית | צילום: נורית מוזס צדק צדק תרדוף - סיפורה של של"ג בן שטרית של"ג בן שטרית | צילום: נורית מוזס
"הייתי במסיבה ב TLV, הוא התחיל לדבר איתי והציע לי סמים. נכנסנו יחד לשרותים לעשות סמים ושם הוא אנס אותי. נפלתי על הרצפה והוא הרים אותי עד שהצליח" סיפרה אתמול של"ג בן שטרית, תושבת נתניה במופע שנערך ברביעי האחרון בצוותא
הערב הטעון ויוצא הדופן שנערך בצוותא, מספר את סיפורה של של"ג בן שטרית, שהחליטה לא לשתוק ולפתוח את פצעי הסיפור האישי שלה מול כ-300 איש בעקבות אירוע קשה וטראומתי שחוותה לפני 13 שנים.
 
"הנסיבות אילצו אותי להיחשף, אחרת לא הייתי עושה את זה", היא אומרת בראיון גלוי לב ל'נתניה נט'. "13 שנים השארתי את זה לעצמי"
הנסיבות עליהן מדברת בן שטרית היא הכרעת בית המשפט, שפסק לרעתה. מופע התמיכה נועד למען גיוס ההוצאות המשפטיות להגשת ערעור בתיק. "השופטת כתבה ונימקה שלא הוכחתי שלא רציתי כי לא אמרתי זאת בקולי, אך גופי התנגד ונפל לרצפה והוא המשיך על אף שגופי לא רצה זאת".
"למען ההבהרה מי שאנס אותי ריצה בזמן האונס מאסר על תנאי בגין אונס קטינה. הוא אנס מורשע שקיבל בהרשעתו שישה חודשי עבודות שירות, 18 חודשים מאסר על תנאי ופיצוי כספי בסך 3,000 ₪ בשלושה תשלומים", ממשיכה של"ג. "אם היה מורשע בענישה ראויה אני לא הייתי נאנסת וזו עובדה. אך זה כבר מענייניי הדלתיים הסגורות. כך גם העבר הפלילי שלו בו עשרות תיקים פליליים מכל הסוגים ומהם הצליח לחמוק פעם אחר פעם וכיום הוא חופשי, אותי זה מדאיג ומדיר שינה מעיני".
אנשים בנתניה - צדק צדק תרדוף - סיפורה של של"ג בן שטרית

של"ג בן שטרית | צילום: לין נידם

למשכן את הבית

של"ג (שלום הגליל) בן שטרית גדלה והתחנכה בנתניה וגרה בשכונת עיר ימים. היא מנהלת פרויקט דוקו-מיוזיק בנתניה. בשש השנים האחרונות היא מפיקה בהתנדבות את ערבי ההתרמה של עמותת 'רוח נשית' - המסייעת לנשים נפגעות אלימות להגיע לעצמאות כלכלית, על מנת שיוכלו לצאת ממעגל האלימות. בעקבות פסיקת בית המשפט, כאמור, הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי.
"את הערעור הגשתי בשעה טובה. עברתי דרך ארוכה וכאובה עד שמצאתי את הייצוג החדש", היא אומרת. "מפאת העלויות הגבוהות שנפסק עלי לשלם ובהן הוצאות משפט לאנס, הוצאות הכרעת דין, ערבונות לבית המשפט בהליך הערעור ובנוסף שכר טרחה בעבור הייצוג החדש, הקשבתי לעצת חברות וחברים והסכמתי להגשת העזרה שלהם בהפקת ערב תמיכה והתרמה למימון ההוצאות הכבדות. לאחר התחבטויות האם לגשת להליך בחרתי לממש את זכותי לאמת על אף כל המורכבות והמטען הכרוכים בהליך.
ישיגו צדק
המופע שהפיקה של"ג התבסס על שחזור מכתבים שכתבה לאורך השנים, בו גוללה את קורותיה והשלכותיהן בעקבות הערכאות המשפטיות. כל אלה יצרו את 'צדק צדק תרדוף' - מופע מוסיקלי-תיאטרלי המשלב בין שירי צדק ואמת לבין המערכונים שזכו לשם 'מונולוגים מהפרוטוקולים/ דברים שרציתי לומר בדלתיים סגורות, ונאלצתי לשתוק'.
על החלק התיאטרלי הופקדו השחקניות הילה סעדה, נטלי עטיה וסיון לוי, ואילו בחלק המוסיקלי, תחת הטייטל "ישיגו וישירו צדק" הופיעה רשימה ארוכה של אמנים - ;ארז לב ארי, אהוד בנאי, עמיר לב, אפרת גוש, גבע אלון, מאור כהן, יהלי סובול, בית הבובות, בוצר, להקת עלמא, בועז קראוזר, ליאור פרלה, עמיר בניון, אדיר גץ, עידן רפאל חביב ושי גבסו.
"המופע היה מדהים ומחמם לבבות, אין לי מילים", אומרת של"ג. "היה לי חשוב שהוא יתקיים בראש חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות בו פתוחים שערי שמיים. אם פה למטה לא עושים סדר שבשמיים יעשו זה מה שרציתי יותר מכל. היה ערב חזק ולא פשוט שהשאיר את כולם עם לא מעט מחשבות. פחדתי להכאיב לקהל בערב טעון כזה, אבל הילה סעדה ביקשה ממני לא לפחד ולומר את כל האמת שלי בלי חסימות רגשיות. ההורים שלי שהיו בקהל בכו, כמו כולנו".
איך הרגשת אחרי המופע?
"הרגשתי שכבר לא מעניין אותי מה יכריע בית המשפט. אני כבר ניצחתי". בהומור היא מוסיפה: "אם יפסקו שוב לרעתי הם יקבלו הפקה מושקעת בפארק הירקון. החברים שהופיעו בערב בהחלט יכולים להופיע גם שם".
איך מעבירים מסרים של צדק ותקווה מול סיפור קשה כל כך?
"בדרך כלל יש לא מעט אש במקרים כאלה, אבל אני שמחה שאפילו תגובה אחת שלילית לא קיבלתי, להפך. זכיתי בכמות אהבה, חמלה וחסד מכל הכיוונים. קיבלתי כוח וביקשתי מנשים וגברים לא לשתוק יותר. כן, גם גברים וחשוב לי להדגיש את זה, כי לא הייתי מודעת להיקף. המסר הוא שברגע שתתחיל לדבר תטפל בפצע שלא טיפלת בו כל השנים. זה ממש כמו לצאת מהארון. יש פה תיקון מבחינתי אחרי מה שעברתי לאורך השנים".
של"ג נאנסה לטענתה לפני 13 שנים, עת שיצאה לבילוי עם חברות "הייתי במסיבה ב TLV, הוא התחיל לדבר איתי והציע לי סמים. נכנסנו יחד לשרותים לעשות סמים ושם הוא אנס אותי. נפלתי על הרצפה והוא הרים אותי עד שהצליח"
מה הצעד הבא שלך
"לנשום רגע את כל מה שקורה ולהתחיל להגיב לכמויות ההודעות והתמיכה שקיבלתי באותה אהבה שהגיבו אלי. אחר כך אחכה שהערעור יתקבל. החלום הגדול שלי הוא להקים משפחה בעתיד".