פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
לין ימין סיפור האהבה בין לין לים הגדול לין ימין

כשלין ימין נחשפה לענף הגלישה בגיל 13, היא עדיין שמרה שבת וצעדה לים ברגל מביתה הסמוך בעין התכלת. המעבר לקריית השרון המרוחקת והאהבה הגדולה לים, הביאו אותה להזמין אליו בקביעות מונית בשבתות וכמעט בלי להתכוון לצאת בשאלה. עכשיו היא גולשת להנאתה בארץ ובחו"ל, וחולמת להביט מהחלון ולראות שמש וגלים

בדומה לילדים רבים, גם לין ימין התלבטה בשאלה התמימה - מה היא הכי אוהבת לעשות.

בילדותה שלחו אותה הוריה למגוון חוגים, בהם טניס, בלט והיפ הופ, אבל בכולם השתעממה. הסוגיה נפתרה כאשר החבר של לין דאז ואלוף הארץ לנוער בגלישה, גיל אטיאס, לימד אותה את הבסיס בענף הספורט בו התחרה. לין ראתה כי טוב ובהמשך הכיר לה אטיאס את חבר מועצת עיריית נתניה ומדריך הגלישה, רפי ימין – עמו עברה כמה שיעורים פרטיים לפני שהתאהבה סופית בתחום. "זה הדבר היחיד שהשקעתי בו ולקחתי אותו עד הסוף", היא מספרת. "בהתחלה גיל דחף אותי לתחרויות והתחריתי בפעם הראשונה עם כמה בנות ממש טובות. ניצחתי במקצה הראשון ושמחתי עד השמיים, אבל במקצה השני ההורים באו לראות אותי ולכן התרגשתי ולא תפסתי גלים בכלל. ניסיתי עוד תחרויות בהמשך, אבל הבנתי שזה לא בשבילי והפסקתי. היום אני גולשת רק בשביל הכיף".

אנשים בנתניה - סיפור האהבה בין לין לים הגדול

הים מול התכלת

באותה תקופה התגוררה לין, בת למשפחה מסורתית, ביישוב עין התכלת הנושק לים. "הייתי הכי קרובה לים והלכתי ברגל לגלוש מתי שבא לי", היא מספרת. אלא שבהמשך העתיקה המשפחה את מגוריה לקריית השרון המרוחקת מן הים והכל השתנה. "הייתי רוצה עכשיו לים, אבל הוא היה במרחק של 40 דקות. הלכתי ברגל והתבאסתי", אומרת לין, ששמרה שבת באותה תקופה. "באחת השבתות הלכתי מחצית מהדרך והתלבטתי אם להזמין מונית, אבל פחדתי שיראו אותי". בהמשך התגברה על החשש וסיגלה לעצמה מנהג קבוע: יורדת למטה, עוברת לרחוב המקביל ומזמינה מונית לים. כמעט בלי להתכוון או להיכנס להגדרות – יצאה בשאלה.
מתי המשפחה שלך גילתה שאת כבר לא שומרת שבת?
"באחת השבתות בחורף היו גלים טובים. ההורים, שחשבו שהלכתי ברגל לים, ריחמו עלי ובאו, ברגל כמובן, מקריית השרון עם סיר של אוכל - והכל במבול. אלא שאני בכלל נסעתי עם חברים לגלוש בתל אביב. הם הבינו שנסעתי, חיכו למוצאי שבת ואז התקשרו אלי. פחדתי לדבר איתם על זה ישירות, אבל אבא שלי חיבק אותי ואמר לי שהכול בסדר. הם פשוט קיבלו את זה ואפילו לא ניהלנו על זה שיחה. ההורים שלי ממש מגניבים".

אנשים בנתניה - סיפור האהבה בין לין לים הגדול

גוי של שבת

עד מהרה אומץ אורח החיים החילוני של לין בבית הוריה. "אני קלקלתי את כולם", היא צוחקת. "זה התחיל בבקשות כמו 'לין, תדליקי את האור – לא משנה, אני כבר אדליק' והמשיך משם . אמא שלי נשארה אחרונה אבל היינו מדליקים עבורה את הטלוויזיה ולאט לאט הפכנו לגוי של שבת שלה. היום גם היא לא שומרת שבת".
לין ימין (24) מתגוררת עם הוריה בקריית השרון. בת הזקונים במשפחה בת שלושה ילדים. עבדה כסייעת בגן ילדים והיום לומדת צורפות בתל אביב ועובדת בעסק המשפחתי עם אמה כקוסמטיקאית. ללימודים, אגב, היא מגיעה בנסיעה על אופנוע. את העבודה היא מתחילה בשעות הצהריים, ובבקרים הפנויים היא נמצאת, ניחשתם נכון – בים, גולשת להנאתה. מה עושה בחורה ספורטיבית אם אין גלים, שאלתם? TRX ופילאטיס. בנוסף היא מטיילת הרבה בחו"ל, משהו כמו פעמיים בשנה, ומקפידה לגלוש ביעדים אטרקטיביים דוגמת מקסיקו, פנמה, קוסטה ריקה וסרי לנקה.
מה החלום הגדול שלך?
"הייתי רוצה להיות הבעלים של הוסטל מגניב משלי ולגור בחו"ל ליד מקום נחמד עם שמש ומלא גלים".