פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
כנפיים של קרמבו. צילום| רן אליהו הנוער פורש כנפיים כנפיים של קרמבו. צילום| רן אליהו
מסדר הכנפיים המרגש של תנועת 'כנפיים של קרמבו' נערך השבוע בנאות שקד. רכזת הפרויקט בנתניה, יאנה נמני: "זה לא סתם להיות פעילה עם בני נוער, משולבים כאן אהבה גדולה וגאווה. אני מקבלת הרבה יותר ממה שאני מעניקה להם"
האירוע השנתי של תנועת הנוער כנפים של קרמבו בנתניה, התקיים השבוע בבית הספר שזר בנאות שקד.

כנפיים של קרמבו. צילום| רן אליהו 

בשיאו של הערב המרגש התקיים טקס ומסדר הענקת הכנפיים המסורתי, שבו זכו עשרים ילדים ובני הנוער בעלי צרכים מיוחדים מנתניה בכנפיים שהוענקו להם כסמליות על מאמצם פורץ הדרך וכהוקרה על עשיתם התנועתית. החניכים הנרגשים לוו למעמד על ידי חבריהם לפעילות התנועתית המרגשת -  ארבעים בני נוער מתנדבים הפעילים בליווי ובתמיכה, בעשייה התנועתית החברתית במהלך כל שנת הפעילות.
מאות המשתתפים שהשתתפו בערב החוויתי אשר התקיים במעמדם ובברכתם של סגן ראש העירייה אלי דלל, יו"ר פורום הנוער העירוני חבר מועצת העיר, הממונה על תחום הנוער בעיר- הרב משה לחובר, יאנה נמני רכזת הפרויקט במחלקה לחברה ונוער בעמותה לחינוך בלתי פורמאלי בנתניה, עדי אללוף רכזת מחוז השרון של התנועה ואבי פרג', מנהל מרכז קהילתי נאות שקד שבו מתקיימת הפעילות של התנועה. כמו כן השתתפו באירוע הורי החניכים, עשרות חניכי וחניכות התנועה בעיר ובני הנוער המתנדבים  בתנועת "הכנפיים של קרמבו" כל המשתתפים התרגשו וחשו גאוות יחידה וזכות גדולה להשתתף בהתכנסות פורצת הגבולות המרגשת.

מרגש ומעצים

יאנה נמני, נשמעה נרגשת מאוד מהאירוע: "בכנפיים של קרמבו מקבלים את כל סוגי הלקויות. כולנו התרגשנו והאירוע היה מיוחד, יפה ומרגש גם להורים ולמשפחות. במסדר כנפיים ההורים רואים את הילדים בקטע חברתי וזה מאוד מרגש ומעצים  בשבילם. 
על הריגוש המיוחד שבפעילות ההתנדבותית עם בני הנוער אמרה נמני, שאגב הייתה זו שהביאה את 'כנפיים של קרמבו' לנתניה: "זה לא סתם להיות פעילה עם בני נוער, כי משולבים כאן אהבה גדולה וגאווה. בסופו של דבר, אני מקבלת הרבה יותר ממה שאני מעניקה להם. יש לי שלושה ילדים בבית ולעיתים אני מביאה אותם כדי לראות את הפעילויות, ובפעמים אחרות אני משאירה אותם ומקבלת כל כך הרבה כוחות. גם את בני הנוער אני רואה עם הערכה ענקית, כי הם בוחרים לבוא הנה. זו אהבה ללא תנאים וללא חוקים וגבולות. התנועה הזו נכנסה לי לנשמה והיא הבייבי שלי".  

הרב משה לחובר המלווה את התנועה כבר שש שנים מראשית דרכה בעיר, שיתף בכך שגם הוא זכה לקבל את סמל הכנפיים של קרמבו ואמר: "סמל הכנפיים ממוקם במקום מרכזי ובולט במיוחד בחדר העבודה שלי. יזמתי והבאתי את התנועה מדהימה הזו לנתניה לפני שש שנים. התהליך שבני הנוער, החונכים, עוברים במסגרת הנתינה, מעצים אותם ומפתח אותם להיות נוער איכותי ברמות שאינן מצויות. אני גאה שיש לנו נוער נתנייתי עם עוצמות כאלה של נתינה. מרגש מאוד היה גם לראות את הדמעות בעיניים של ההורים שהגיעו למסדר הכנפיים".

על ערכים ושפת הסימנים
תנועת הנוער הייחודית שמה לה למטרה לאפשר לכל ילד, ללא קשר למוגבלותו, ליהנות מפעילות חברתית וערכית, והמפגש המסכם המחיש ללא כל ספק את הצלחת המשימה האתגרית והייחודית הזו.
מזה זמן רב  נערכו החזרות המשותפות לחניכים ולחונכים לקראת הטקס השנתי, שבמהלכו בוצע על ידי כל חברי התנועה שיר במשותף , שהוצג  בשפת הסימנים והתקיימו המופעים  שתוכננו בקפידה על בסיס ערכי התנועה (אני ישראלי, אני אוהב, אני יכול, אני שייך, אני מוביל, אני חבר), התכנים הוכנו מבעוד מועד – הכול לכבוד טקס הענקת "כנפי החזון", אות המייחד את חניכי התנועה הכי מיוחדת בארץ. 

הבית השני

רכזת הסניף, הדס סילבר, תלמידת כתה י"ב הפעילה בתנועה זו השנה החמישית, סיפרה: "אני מחויבת לתנועה ומרגישה מועצמת, כי אני פוגשת אנשים מדהימים ולומדת מהם על עצמי. אני בעיקר מאוד נהנית וזה נותן לי אפשרות לפעול למען אידיאל ולמען שינוי חברתי שאני מאמינה זו. התאהבתי במקום, השנה אני מסיימת י"ב ויהיה לי קשה מאוד לעזוב, פשוט כי זה הבית השני שלי".
"תנועת 'הכנפיים של קרמבו' היא רווח עצום עבור כולנו בפרט ועבור החברה בכלל. אנו מזמינים  את בני הנוער בנתניה לבוא ולהשתתף בפעילות יחד אתנו, לשמש כחונכים, כי החוויה העוצמתית ומראה העיניים שווים אלף מילים", סיכמו במחלקה לחברה ונוער ובעמותה לחינוך בלתי-פורמלי הארגון אשר במסגרתו פועלת העשייה העירונית המתבצעת בתנועת כנפים של קרמבו בנתניה.