פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
בתי הספר ישלבו תכניות חינוכיות בפלנתניה בתי הספר ישלבו תכניות חינוכיות בפלנתניה בתי הספר ישלבו תכניות חינוכיות בפלנתניה

לקראת פתיחת שנת הלימודים, נכנס הפלנתניה – מרכז המדע, החלל והתרבות החדש של נתניה, לישורת חדשה: תוכניות חינוך לפעילות תלמידים במתחם

מדובר בתוכניות חינוכיות לפעילות תלמידים בפלנתניה שגובשו על ידי צוות פדגוגי בשיתוף יועץ מדעי ובליווי מינהל החינוך בעירייה והיכל התרבות העירוני.

ספריית הפיג'מות | תמונה: משרד החינוך 

התוכניות מיועדות לתלמידים בגילאיים השונים, מגילאי ד' ועד ח' והן נועדו לאפשר לתלמידים לערוך היכרות עם גרמי השמים, תוך שימוש במערכות שהותקנו בפלנטריום וכן שימוש באפליקציות למכשירים סלולאריים, בניית מפת כוכבים מסתובבת, תצפית באמצעות טלסקופים, בניית שעון שמש ועוד.

בין התוכניות שגובשו: השתתפות בימי שיא של אסטרונומיה בפלנטריום, הכוללים גם בניית מפת כוכבים מסתובבת להתמצאות בשמי הלילה, חוג אסטרונומיה והכרת השמים לילדים לתלמידי ה'-ו' וכן ז' – ח', שרובו ככולו יתקיים באולם הפלנטריום המשוכלל.

הפלנתניה נחשב לאחד הפלנטריומים המתקדמים בעולם: מערכת הפלנטריום כוללת מערכת הדמייה מקצועית ומתקדמת של שמי הלילה, ומאפשרת הדמייה של תופעות אסטרונומיות באופן חוויתי, כאשר מספר האפשרויות הוא בלתי מוגבל – מהמחשה של תופעות אסטרונומיות בסיסיות, דרך הדמייה גרפית מתקדמת ביותר של כל גרמי השמים במערכת השמש, כוכבים ומערכות כוכבים כפולות, קבוצות כוכבים וגרמי שמים רחוקים. כל זאת באמצעות מסד נתונים של מיליוני גרמי שמים, חלקם ברמת פירוט וגרפיקה המתקדמות ביותר הקיימות כיום.