פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
עירית גולני עירית גולני פעילה עם נשמה עירית גולני

שלושה עשורים של פעילות למען החברה בהתנדבות מלאה בהן היא מתמקדת בחיזוק נשים וטיפוח הסביבה. עירית גולני פעילה חברתית שמעידה על עצמה: "אני אישה אכפתית"

עירית גולני (65) תושבת נתניה הקדישה לא מעט שנים מחייה לעשייה חברתית ענפה בהתנדבות מלאה למען שיפור איכות הסביבה ושיפור האנרגיה בעיר נתניה. גולני, נשואה לאדם, אמא לארבעה ילדים וסבתא. היא מבין מקימי ועד מרכז העיר נתניה ואף שימשה כיו"ר הועד במשך חמש שנים. בראיון לנתניה נט היא מדברת על סיפוק מעשייה, אכפתיות ואיך זה משתלב עם משפחה.

הפעילות החברתית של עירית התחילה לפני למעלה משלושים שנה, כחברה בועד הבית ספרי

במה את ממקדת את פועלך ולמה דווקא שם?

לפני 15 שנים, יזמתי עם עוד 4 נשים הקמת מרכז נשים במרכז אופק "קפה נשים", שהיווה עבור עשרות נשים מרחב מיוחד של תמיכה וחיזוק. מלבד "קפה נשים" בו אני פעילה, הקמתי עמוד פייסבוק "תושבים מטפחים סביבה", הייתי ממקימי ועד מרכז העיר ושימשתי במשך חמש שנים כיו"ר הועד.

אני משערת שזה גוזל לא מעט מזמך? 

ללא ספק, בתקופתי כי"ור ועד מרכז העיר מצאתי את עצמי נשאבת בטוטאליות יתרה לנושא ואפשר אפילו לומר שכל חיי בתקופה זו הוקדשו למען שיפור איכות החיים במרכז ובצפון נתניה. מבלי לשים לב ההתנדבות הפכה לעבודה של ממש סביב השעון, 24/7 רק שלא קיבלתי עליה שכר. רבים אף חשבו שאני עובדת בעיריית נתניה. כיום הורדתי את מינון העשייה כי אי היה אפשר להמשיך בקצב המטורף בו פעלתי אבל אני ממשיכה לתפעל את עמוד הפייסבוק וכמובן לפעול כל הזמן למען שיפור איכות הסביבה במרכז העיר ושינוי האנרגיה בעיר.

איך משלבים את זה עם משפחה?

כפי שציינתי הייתה תקופה שבה העשייה וההתנדבות השתלטה על חיי ועל אף העובדה שפעלתי ללא הפסקה למען העיר כמובן שפעלתי במקביל ללא הפסקה למען המשפחה שלי והצלחתי בדרך לא דרך לשלב בין הדברים מבלי שהזה יתנגש. זה לא היה פשוט אבל מן הסתם תמיד המשפחה נמצאת בראש סדר העדיפות. העשייה החברתית שלי מעולם לא באה על חשבון המשפחה.

עד כמה לדעתך העיר נתניה זקוקה לשינוי?
נתניה צריכה קודם כל לעבור שינוי תודעתי. להבין שלכל אדם יש את הצרכים שלו וצריך לכבד אחד את השני. תושבים צריכים להבין מה החלק שלהם בשמירה על העיר, בזיקה שלהם אליה ובהתפתחותה. על העירייה להיות יותר קשובה לתושבים ופחות בירוקרטית ומערכת החינוך צריכה לשלב בד בבד השרשת ערכים באופן פעיל ושלא ישאר רק בגדר סיסמאות. תמיכת הרשות בתנועות הנוער והשקעה מסיבית בעניין שיותר ויותר ילדים יצטרפו אליהם. דבר חשוב נוסף, אכיפה בנושא שמירת הניקיון במרחב הציבורי. שינוי הוא הדבר הכי קבוע. העולם משתנה ועל כולנו להשתנות אתו ולא להשאר מאחור.

 

פעילים חברתיים נוספים בסדרת הכתבות של נתניה נט

חזי ןיסוקי - פעיל חברתי חב גוני

דב בוצ'אן, מפקד יחידת החילוץ

ציפי קפל. לוח הקפל. ציפי ללא הפסקה

איציק נוסצקי פעיל למען החינוך בעיר

על אמון אחריות ופעילות חברתית- שיחה עם אדי עובד

שיחת בנות: ראיון עם טלי מולנר

אמנון סעדון לא נח לרגע

מאור דאיה בראיון על פעילות חברתית ומה שמסביב